VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabad som inte värmer  (läst 1675 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad David Allan

Spabad som inte värmer
« skrivet: mars 25, 2020, 15:10:29:29 »
Har ett spabad som inte värmer som det ska ca 3.5år gammalt balboa system, först var det nere på 17grader, bytte cirkulations pump, blev bättre upp till 25grader, bytte värmare, upp till 38grader (som det ska vara) dagen efter 35grader 4dagar efter 25grader, har stannat där, filtret är ok. blir tokigt på detta, har redan kostar mig +20000kr, vad kan det vara för fel?

Poolgiganten

Utloggad oscar

SV: Spabad som inte värmer
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2020, 13:57:48:48 »
Får du några felmeddelanden?

Får du ström fram till alla faser på plintarna?
Får du ström fram till värmaren när displayen indikerar på att den värmer? om nej kan reläet till värmaren fastnat. Antingen får man leta efter rätt relä och löda om eller byta kretskort/spapack.

Om ja på ovan ohmmät värmaren, värdena ska vara enligt följande 3kw 18-18 ohm och 2kw 28-30 ohm. Om nej då är värmaren trasig. OBS. Måste kopplas bort från kretskort annars får du fel värden.

Och viktigast av allt har du inte tillräckliga elkunskaper ta hjälp av någon som har.

Utloggad Glenno

SV: Spabad som inte värmer
« Svar #2 skrivet: april 01, 2020, 07:36:44:44 »
Jag fick fel på uppvärmningen med samma system. För mig var det kretskortet som var felande. Gick inte att se att det var trasigt någonstans men beställde ett nytt från UK, kostade 2800:- och efter det fungerade badet bra.

Vad jag förstår så är det sällan värmaren som går sönder.

Men jag fick inte upp värmen lika mycket som sig. Mitt höll sig nog vid kanske 11-12 grader innan bytet. Badet indikerade att värmaren gick men inget hände.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag