VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Budget Pool bygge 2013, Primastar 5,5 x 3,7 x 1,32  (läst 46332 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zlat4n

Budget Pool bygge 2013, Primastar 5,5 x 3,7 x 1,32
« skrivet: februari 02, 2013, 13:20:17:17 »
Hej alla "Poolare"

Sen jag köpte Huset 2008 har jag suktat efter mitt egna pool område, men det är ju så mycket annat som måste prioriteras... Hittills har vi haft en Bestway rörpool och har varit mycket nöjda med den, men nu är det nog dags för en liten mer permanent lösning.

Däremot har jag inte riktigt bestämt om jag ska köra en Primastar 1,32m x 5,50 x 3,70 m eller en JF Storpool 1,32m x 6,1×3,6 m.
Någon som har synpunkter angående Primastar/JF?

Det som är säkert är att jag måste ha en ha värmepump under 28 grader är det ju ruskigt kallt lustigt nog =)

Jag Laddar upp en bild på hur baksidan ser ut just nu mitt i vintern innan någonting har gjorts. Och även en bild ifrån en liten ritning som jag har lekt lite med, måtten stämmer inte till hundra 100% eftersom jag varken vet vilken pool det blir eller de exakta måtten eftersom det är så fasligt kallt att ge sig ut och mäta nu.
En tips är att använda Sketch Up för dessa ändamål, Framför allt för mig som inte är så kunnig när det gäller ritningar, men med detta verktyg som både är enkelt och roligt att använda går det mycket lättare plus att det är gratis och det gillar jag =)
« Senast ändrad: februari 08, 2013, 19:10:52:52 av zlat4n »

Poolgiganten

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #1 skrivet: februari 02, 2013, 15:28:52:52 »
jA DET ÄR VÄL BARA ATT SÄTTA IGÅNG nu till våren längtar själv att få börja arbeta me poolen.
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Fia

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #2 skrivet: februari 03, 2013, 14:21:15:15 »
Jag skulle köpa JF´s, många här har den o verkar nöjda med den plus att den är större. ;)
Kvalitets mässigt verkar de vara ungefär samma.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Erica

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #3 skrivet: februari 03, 2013, 16:08:20:20 »
Jag skulle köpa JF´s, många här har den o verkar nöjda med den plus att den är större. ;)
Kvalitets mässigt verkar de vara ungefär samma.

Jag skulle nog säga det samma. Den större storleken är viktig. I denna storleksordningen så är en skillnad på en halv meter klart märkbar.

Utloggad zlat4n

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #4 skrivet: februari 03, 2013, 17:32:20:20 »
Ja. Det verkar vara många som är nöjda med sin JF, Det lutar faktiskt lite åt Primastar just nu, Jag hjälpte min far för 2 år sedan att insallera en primastar och han har varit helnöjd med den, men som ni så gör nog faktiskt den där halvmetern en del skillnad på en sådan här pool. Jag får sätta mig ner och läsa igenom alternativen lite till, Fördelen med primastar är att de har en bra rabatt på just den poolen nu, och det är ju aldrig fel =)

Utloggad thesmurfen

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #5 skrivet: februari 04, 2013, 10:53:50:50 »
kolla poolmans också. Ibland har dom rea och då blir det i princip samma pengar...

I övrigt så kommer ni nog bli nöjda oavsett, det är ju fantastisk med pool och med lite trall runtomkring så blir badandet hur enkelt som helst!

Lycka till, ser fram emot byggtråden sen!
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Utloggad zlat4n

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #6 skrivet: februari 08, 2013, 10:07:02:02 »
Nu var poolen beställd, Jag kollade Poolmans, JF och Primastar, Men tillslut föll det på Primastar, Eftersom jag är smålänning =) Jag hjälpte till att sätta upp en sådan pool också för något år sedan så det kändes rätt.

Det blev en:
Oval 5,5*3,70* 1,32 med diverse tillbehör så som Rostfristege, tjockare liner, poolvårdsprodukter, pooltäcke, startkit kemi, extra klorpuckar, extraslangar 12m
Samt:
Pool-belysning för att hänga ner i poolen.
Värmepump Primastar 15 på 6,0 kW
Primastar påstår själva att detta är en Gullberg&Jansson men som det står i tidigare trådar ger jag inget extra för det, men däremot så har min käre far haft denna VP i två år nu och har varit nöjd med den, så jag chansar att jag också blir det =)

Totalpriset blev 32.500 inkl. frakt, vilket känns helt överkomligt.

Så nu skulle det sitta fint med en massa plusgrader så man kan börja jobba med poolen =)

Utloggad Fia

SV: Budget Pool bygge 2013, JF eller Primastar...
« Svar #7 skrivet: februari 08, 2013, 19:01:11:11 »
Va kul!! Då har ni något gott o se fram emot. :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad zlat4n

SV: Budget Pool bygge 2013, Primastar 5,5 x 3,7 x 1,32
« Svar #8 skrivet: februari 09, 2013, 20:39:38:38 »
Bara för man önskade plusgrader så kom det en decimeter snö till haha...

Utloggad zlat4n

SV: Budget Pool bygge 2013, Primastar 5,5 x 3,7 x 1,32
« Svar #9 skrivet: april 18, 2013, 08:33:13:13 »
Äntligen har snön smält undan och ny hemkomna från BB  <love>
Så på kvällarna har ett gammalt trädäck börjat att rivas bort samt borttagning av den gamla plastpoolen.
Hjälp och sällskap har jag utav de två äldsta barnen 11 och 5  :)

Pratade med en grävare igår också som kommer inom ett par veckor och hjälper mig att skyffla undan lite matjord under poolen, sen är det väl dags att börja fundera på vad för underlag man ska ha under poolen samt var man får tag i det?

Hadet gott alla poolare så länge =)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan