VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ungefärlig kostnad för att byta liner?  (läst 13022 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jay

Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« skrivet: oktober 05, 2009, 13:22:27:27 »
Hej,

Är det någon som mellan tummen och pekfingret kan ge en ca kostnad för att byta liner? Vill gärna ha lite kött på benen innan man tar in offerter. Poolen är ca 8x4x1,4

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2009, 08:20:03:03 »
Kostnad för arbetet? , arbete + liner eller bara liner?

Hur gammal är poolen ?
Kanske behövs bytas inlopp Brädavlopp och liknande vilket fall så bör ni byta packningar samtidigt.

Utloggad Jay

SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #2 skrivet: oktober 06, 2009, 19:10:32:32 »
Kostnad för arbetet? , arbete + liner eller bara liner?

Hur gammal är poolen ?
Kanske behövs bytas inlopp Brädavlopp och liknande vilket fall så bör ni byta packningar samtidigt.
Poolen är väl ca 30 år gammal men linern är från -94.

Utloggad Hobby-03

SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #3 skrivet: oktober 06, 2009, 20:04:34:34 »
Böt min förra sommaren det gick på ca 13-14tusen en standard blå snäpp in, i priset ingick även bottenmatta samt nya inlopps munstycken och ny breddavlopps sarg. gjorde jobbet själv och måste ha tappat si sådär en 20-30 kilo i vikt;)) för det var enormt varmt i gropen.
Kom ihåg inget är omöjligt bara viljan finns.

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #4 skrivet: oktober 06, 2009, 20:43:33:33 »
och måste ha tappat si sådär en 20-30 kilo i vikt;)) för det var enormt varmt i gropen.

Ja.. en varm sommardag så blir det VÄLDIGT varmt nere i poolgropen  <sol>
Minns flera fall då man nästan bränt fötterna av sig när man lagt ut bottenmattan.  :o
Enkelt tips är att skaffa en vanlig fläkt som ger lite rörelse på luften, kan göra underverk <love>

Utloggad Jay

SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #5 skrivet: oktober 07, 2009, 16:19:48:48 »
Böt min förra sommaren det gick på ca 13-14tusen en standard blå snäpp in, i priset ingick även bottenmatta samt nya inlopps munstycken och ny breddavlopps sarg. gjorde jobbet själv och måste ha tappat si sådär en 20-30 kilo i vikt;)) för det var enormt varmt i gropen.
Ok. Är det rimligt att anta att om man låter en firma göra jobbet så landar det på 25-30 000 kr?

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Ungefärlig kostnad för att byta liner?
« Svar #6 skrivet: oktober 07, 2009, 17:46:03:03 »
Böt min förra sommaren det gick på ca 13-14tusen en standard blå snäpp in, i priset ingick även bottenmatta samt nya inlopps munstycken och ny breddavlopps sarg. gjorde jobbet själv och måste ha tappat si sådär en 20-30 kilo i vikt;)) för det var enormt varmt i gropen.
Ok. Är det rimligt att anta att om man låter en firma göra jobbet så landar det på 25-30 000 kr?

Det är svårt att säga.

Vad är det för stomme?
Storlek på poolen? (materialkostnad)
Typ av liner? (materialkostnad)
Behövs det linerlister? Om ja, vilken typ? Sargen kan behövas avmonteras med vissa linerlister (material/arbetskostnader)
Hur ser stommen och botten ut under den gamla linern? (material/arbetskostnader)
Hur många urskärningar behövs göras? (material/arbetskostnader)
Skick på befintliga armaturer? (materialkostnader)
Tillgänglighet till poolen? Med det menar jag(material/arbetskostnader) om den typ ligger långt ut i urskogen, landsbygden, i en storstad etc. (arbetskostnader)

Skulle ju rekommendera dig att ta kontakt med din närmaste poolleverantör och be han/hon/dom komma och titta på det. Det kan allt från en dag för allt till ja du.. beror helt på skicket på stommen och det vet man ej till 100% innan man får bort befintlig liner är jag rädd.

Jag önskar dig lycka till.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan