CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08  (läst 24082 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #20 skrivet: februari 27, 2011, 14:34:58:58 »
Kopiera på bara, det är lite det som är meningen.  O0
framförallt tyckte jag själv att det var svårt att hitta bilder och information om just Klasik C Excellence så fråga på bara så ska jag supporta efter förmåga.
Det har inte varit några problem med snön. Jag vet inte hur mycket snö det var som mest men jag pratade också med representanten för Albion Group som har koll på samtliga sålda tak i Sverige och dess reklamationer och det var tydligen inte ett enda tak som hade tagit skada av snön förra året, och som vi minns så var det ju rekordmycket snö 2009/2010.
Det gäller då denna modell av tak, den modellen som är lägre och har en mer platt modell måste man skotta av.
Men såklart så finns det en gräns för hur många dm snö det klarar...blir det för mycke bör man försöka få bort lite.
Undvik dock att köra med en piasavaborste eller liknande på klarglaset (plast) då det är repkänsligt.

Poolgiganten

Utloggad GamboTurbo

SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #21 skrivet: februari 27, 2011, 15:14:41:41 »
Veldig bra. Og takk for svar og tips. Jeg har selv en Excellence i bestilling, men må ta til takke med en B på grunn av plassmangel. Etter å ha sett de siste bildene dine så er det ingen tvil om at overbygget ser så snyggt ut som jeg håpte på.

Ellers skal jeg passe på å ta turen innom denne byggtråden når min egen motivasjon er på vikende front. Veldig inspirerende og man blir påminnet om hva som er i vente.

Kjør på med bilder, det liker vi!  O0

Mvh Turbo

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #22 skrivet: februari 27, 2011, 19:41:39:39 »
Grattis, Tisella till ett väldigt snyggt poolbygge! O0
/Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #23 skrivet: februari 28, 2011, 00:38:30:30 »
Om det är någon som vill ha detaljbilder på något på taket så hojta till bara så fixar jag det.

Utloggad Mr2T

SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #24 skrivet: mars 01, 2011, 17:46:45:45 »
Jag vill gärna se bilder på skenornas ändar, med pooltaket utdraget resp indraget. Försöker tyda min manual som legat i sin kartong i uterummet hela vintern, vissa grejer är helt oläsliga pga fuktskador. Monterade mina skenor (excellence) tillfälligt nersänkt och skulle behöva se hur mycket jag har att spela med i kortsidorna.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #25 skrivet: mars 15, 2011, 01:04:02:02 »
Ska försöka fixa bilder på det, har varit lite mycket på sistone :)
Men kantbiten på rälsen som stoppar taket från att fortsätta åka ut på trallen är bara 1-2cm "lång"
Rullar man taket för fort så hoppar den lätt över denna lilla kan men man kan ju heller inte ha något större för då lär man sparka i tårna varje gång, så man får helt enkelt rulla försiktigt.

Utloggad Mr2T

SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #26 skrivet: mars 15, 2011, 05:48:19:19 »
Tisella: jag har redan monterat mitt tak, jag behöver inga bilder längre, tack för ditt pm.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #27 skrivet: mars 19, 2011, 23:06:03:03 »
Nu fick jag för mig att jag skulle använda forumet som temperaturlogg, dels för min egen skull, dels så kan ni se om det GÅR att ha pool utan uppvärning.
Så, förutsättningarna:

Läge: Kvärlöv, i Skåne, mellan Landskrona och Lund....typ. 4km från kusten.
Nedgrävd pool, 8x4 med 3m Romantrappa.
Ovanpå detta ett pooltak, Klasik Excellence C
Ingen annan uppvärmning.

Jag tänkte mäta dagligen kl 17 då jag kommer hem från jobbet den tiden.
*Stjärna vid tempen betyder att pumpen inte är igång, dvs ytvattenmätning.

2011-03-19 kl 17.00 - 7,9* grader
2011-03-20 kl 17.00 - 9,1* grader (soligt)
2011-03-21 kl 17.00 - 8,4* grader (mulet, disigt)
2011-03-22 kl 17.06 - 11,2* grader (soligt, 12 grader i luften)
2011-03-23 kl 17.00 - 11,5* grader (växlande molnighet, blåsigt, 10 grader)
« Senast ändrad: mars 23, 2011, 22:18:12:12 av Tisella »

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #28 skrivet: mars 20, 2011, 08:28:03:03 »
Spännande :)

I Helsingborg är det fortfarande tjock is under plåtarna. Det borde ju bli ganska bra värme under de svarta plåtarna nä solen står på, men icke än så länge.

Vår första säsong var utan "extern" uppvärmning, sol och solfolie. Det funkar, det är inte 29 hela tiden, men toppnoteringen var över 30 efter en solig period.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Mr2T

SV: Flexipool 8x4 + trappa och pooltak - Byggstart 2010-07-08
« Svar #29 skrivet: mars 20, 2011, 10:22:06:06 »
Och jag finns i Åstorp ytterligare någon mil norrut från er två. Jag monterade pooltak för några veckor sedan med 30cm is i poolen minst... Igår fyllde jag upp poolen med kallvatten och den sista isen försvann. Idag visar poolvattnet 3.2°C och jag kunde inte hålla mig från att dra igång cirkulationen, har för tillfället 10°C i solfångarna, (det är riktigt mulet än så länge) och jag startade nyss värmepumpen som jag installerade förra veckan, som till min besvikelse droppläcker från en limskarv och från skruvtätningarna från två av de tre kulventilerna. Hade det inte varit för läckaget så skulle jag också loggat tempen denna sommaren så att vi kunde jämfört. Jag har inte mycket solinstrålning i min pool pga huset och ett högt staket, så jag är ganska övertygad om att den inte blir särskilt varm om jag inte kör med nån extern uppvärmning.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag