Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bilder på vårt poolbygge  (läst 26898 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Re:Mitt poolbygge
« Svar #10 skrivet: augusti 15, 2005, 11:08:29:29 »
Nä, jag ser ingen bild!
När jag skulle ha igång min bild var det lite strul med för många mellanslag, har du kollat allt det?

Eller du kanske ser din egen bild?
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Poolgiganten

Utloggad Janne

Re:Mitt poolbygge
« Svar #11 skrivet: augusti 15, 2005, 11:28:14:14 »
Jag öppnar en ny tråd...

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad dare

Re:Mitt poolbygge
« Svar #12 skrivet: augusti 15, 2005, 21:13:52:52 »
Snyggt,

jag ser att ni har poolen direkt mot en granne. Var det några problem med bygglov? Jag har en liknande situation.

/David

Utloggad Janne

Re:Mitt poolbygge
« Svar #13 skrivet: augusti 15, 2005, 21:57:37:37 »
Hej!

Tack för det.  :)

Nix inget bygglov och inga problem.
Om det inte blev en ny nivåskillnad så behövde man inte bygglov.
Men jag vet att det kan var olika regler för olika orter.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Fia

Re:Mitt poolbygge
« Svar #14 skrivet: augusti 15, 2005, 22:54:31:31 »
Vi behövde inte heller bygglov. Man lämnar in en så kallad bygganmälan till kommunen. Det enda var att grannen var tvungen att godkänna att den hamnade närmare än fyra meter från vår gemensamma tomtgräns. Vi gjorde en ritning som grannen skrev under. Det enda grannen sa var: Bra då skaffar jag en studsmatta så kan jag också bada. ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Jessica

Re:Vårt poolbygge
« Svar #15 skrivet: augusti 25, 2005, 21:11:42:42 »
Kanon fint Fia! :) Ja det är ju det här med sol och grannar. Där vi vill ha den så skuggar grannens träd efter kl.15.. >:(på andra ställen blir det för trångt och det krävs bygglov i min kommun >:( så jag kan nog se mej i månen om en pool...

Utloggad Fia

Re:Vårt poolbygge
« Svar #16 skrivet: augusti 25, 2005, 22:47:51:51 »
Tack för det Jessika.
Har du bra kontakt med din granne så kanske du kan antyda något om hans träd någongång, eller?
« Senast ändrad: augusti 25, 2005, 22:49:04:04 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Annie

Re:Vårt poolbygge
« Svar #17 skrivet: augusti 26, 2005, 10:43:29:29 »
Hej Fia!

Vad fint ni har det, det ser helt underbart ut.

Själva var vi färdiga för ca tre veckor sedan med vår pool. Det blev en 7x4 m markpool från Svenska poolfabriken som värms upp av en poolvärmepump då vi även vill kunna bada in på hösten. Hoppas på sikt att lära mig hur man lägger ut bilder.  

Vår tomt ser dock ut som ett bombnedslag med olika högar av sand, singel och jord om vartannat (vi fick också kärra allt material för hand). Nu börjar i alla fall bärlinorna komma på plats runt delar av poolen (blir mycket sand i poolen utan trädäck med många barnfötter) men fortfarande är vi långt ifrån mål.

Som alla har skrivit här vid flertal tillfällen och jag kan bara instämma; det är underbart att vara poolägare, vi badar stort sett varje dag och det känns som om sommaren blir betydligt längre.

Instämmer också med att det var mycket mer jobb med att att sätta upp den och inte minst allt kringarbete som trädäck, fylla jord och så på i grävarens hjulspår, poolstuga (nästa sommars projekt), insynsskydd m.m., än vad vi trodde innan.

Det är i alla fall så kul att se allas projekt här och vad fint alla har det. Då orkar man dra några skruvar till i trädäcket. Men vi hade precis som dig Fia inte några direkta alternativ när det gäller placering och därför blir inte allt optimalt för oss men trots allt är det viktigaste för oss att vi nu kan bada och det är helt underbart.      

Hälsningar/ Annie
       
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad Fia

Re:Vårt poolbygge
« Svar #18 skrivet: augusti 26, 2005, 19:13:09:09 »
Tack för det Annie! :)
Jag känner igen bombnedslaget och kärrningen av sand.
Phu!!! Men det är det värt. Det tog oss två år att få det som det ser ut idag. Vi byggde nämligen garage samtidigt .Sen måste man få lite ledigt också.

Om du tittar under tråden "Underarbete/Material.....etc" här under Markpooler, så har Poolnicke och jag skrivit varsit inlägg hur man gör för att lägga in bilder. Låter svårare än vad det egentligen är.
Lycka till.

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Bilder på vårt poolbygge
« Svar #19 skrivet: januari 22, 2006, 23:33:27:27 »
Meget pent opparbeidet hage og et eksempel til etterfølgelse 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag