Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Solfolie 180 micron vs 400 micron ovanmarkspool  (läst 1601 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andhreas

Solfolie 180 micron vs 400 micron ovanmarkspool
« skrivet: juni 02, 2020, 11:32:59:59 »
Hej,

Fick slänga mitt gamla solfolie efter förra säsongen, det var ett Intex på 160 eller 180 micron. Nu funderar jag på vad jag ska köpa? Ett likadant Intex som jag haft eller eventuellt https://primastarpool.se/tillbehor-reservdelar/tillbehor/soltacke-solfolie/soltacke-4-60-400-micron.html

Hur stor skillnad är det på 180 micron vs 400 micron?

Vi har en vanlig ovanmarkspool/rörpool som vi värmer upp, vi lyfter bort pooltäcket för hand när det är dags att bada. Poolen är 4,57m bred och det kunde ibland vara lite kämpigt att få upp Intex täcket, hur mycket tyngre blir ett 400 micron täcke?

Poolgiganten

Utloggad Bozton

  • Blommigt bälte i Intexpoolologi
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Pool ja-ha...oj då..
    • Visa profil
SV: Solfolie 180 micron vs 400 micron ovanmarkspool
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2020, 11:33:09:09 »
Hej.

Här med en rörpool, intex.
Ovanmarkspooler ktmyls även mycket från sidan. Vi har ett pooltäcke som kostar 3ggr då mycket som primastar och är ganska hårt. - ändå är jag intresserad av primastar svarta. - under dåliga förutsättningar gäller det göra det bästa av allt.

Intex Ultra Frame 488x122cm, Sandfilter, 
VP G&J P20

Tidigare egenkonstruerad, egenbyggd
solvärmepanel 300m / 16mm PEM + cirkulationspump

Utloggad andhreas

SV: Solfolie 180 micron vs 400 micron ovanmarkspool
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2020, 13:23:41:41 »
Hej

Ok. Är dom tjockare täcken men högre micron för tunga att lyfta ur poolen för hand?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag