CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vinterstängning av pool [Nybörjare]  (läst 15514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #40 skrivet: november 20, 2016, 09:49:43:43 »
Tack Erica!!

Skall skriva ner exakt vad det står på de olika lägena. Misstänker att jag även måste ställa om handtagen på rören i rummet för att spola till avloppet. Det finns en hel del sådana som kan stänga av och omdirigera vattnet.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #41 skrivet: november 20, 2016, 10:11:39:39 »
På fotot i inlägg #29 är det PVC-slangar som går ner i marken. De kan ta skada om de fryser med vatten i.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #42 skrivet: november 20, 2016, 10:34:05:05 »
Hej. Tack för alla svar! Jättesnällt att ni tar er tid för en nybörjare!

Här är en översikt så jag kan förstå hela setupen.

Tommy: Vad kan jag göra åt dessa? Hur vet jag om de är tömda?

Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #43 skrivet: november 20, 2016, 10:36:14:14 »
Vattennivån i poolen just nu (efter ett par dagars regn)

Utloggad Fredrik_malmo


Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #45 skrivet: november 20, 2016, 10:40:31:31 »
Närbild på reglagen

Utloggad TommyC

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #46 skrivet: november 20, 2016, 11:01:00:00 »
Frostfritt djup i Skåne är 1,1 meter. Ligger PVC-slangarna grundare skulle jag försöka pumpa ur vattnet genom att stoppa ner en tunnare slang. Jag har ingen som helst erfarenhet av PVC i mark och risken för skador.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #47 skrivet: november 20, 2016, 11:44:15:15 »
Tack. Jag vet inte heller hur tidigare ägare har gjort, men jag misstänker att dom inte gjort något alls. Får nog undersöka detta noggrannare. Tack!

Utloggad Erica

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #48 skrivet: november 20, 2016, 15:13:51:51 »
Då har du fått texterna omkastade på den första bilden som du ritade - den med röda texter i. Ordningen är som jag först skrev i stället: det som heter Nachspülen (efterspolning) måste vara renspolning, "rinse", dvs läget du kör 15 sekunder efter en backspolning. "Spülen" (spola, diska) är säkert backspolningsläget, där du kör 1-2 minuter eller tills du ser att vattnet i synglaset på filtret blivit rent.

Utloggad Fredrik_malmo

SV: Vinterstängning av pool [Nybörjare]
« Svar #49 skrivet: november 20, 2016, 15:41:18:18 »
Aah tack!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag