VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex Auto Cleaner - slangarna läcker  (läst 2075 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mickelin

Intex Auto Cleaner - slangarna läcker
« skrivet: augusti 08, 2015, 11:47:53:53 »
Köpte en Intex Auto Cleaner på ToysRUs för 800kr, mest av nyfikenhet. Trodde inte att en så billig plastgrej skulle funka något vidare. Till min förvåning fungerar den alldeles utmärkt! Susar runt i min Intex 732x366 Ultra Frame och plockar upp både löv, sand och annat smått och gott. Helt rent på botten! Den ansluts på utblåset och drivs av vattentrycket, så man måste ha en ordentlig pump. Det enda jag funderar över är slangen. Den sätts ihop av en massa olika sektioner med rörliga kopplingar, så att slangen inte ska sno sig. Några av kopplingarna läcker ganska mycket. Det verkar inte påverka funktionen, kanske tom underlättar att få ut luft vid starten? Någon som har liknande erfarenheter? Ska det vara så?

Poolgiganten

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Intex Auto Cleaner - slangarna läcker
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2015, 07:40:09:09 »
Klart det inte ska vara så, man får vad man betalar för.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad Clabian

SV: Intex Auto Cleaner - slangarna läcker
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2016, 21:03:44:44 »
Jag har också funderingar angående detta.
Kopplingarna läcker hej vilt från de "förmonterade" ändarna.
Skillnaden hos mig är att roboten står helt still.... jag har veck i poolbotten och läckande kopplingar .
Efter att ha läst detta inlägg kan jag väl konstatera att det troligtvis är vecken som hindrar roboten från att röra sig.

Bara att vänta tills badsäsongen tar slut och åtgärda detta i samband med tömning. :-\

Utloggad Mickelin

SV: Intex Auto Cleaner - slangarna läcker
« Svar #3 skrivet: juli 27, 2016, 20:42:11:11 »
Lite läckage ska det vara, det är för att slangen ska kunna röra sig fritt. Har du tillräckligt stark pump? Jag har min gamla pump bara till damsugaren, men den orkar bara om jag sätter filtret på bypass/recirculate. Då blir det lite bättre tryck.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag