VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ovanmarkpool i slänt, ställa den på både på jord och berg..  (läst 1254 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolpump

Ovanmarkpool i slänt, ställa den på både på jord och berg..
« skrivet: augusti 08, 2020, 22:10:05:05 »
Jag har spanat in mig på en självbärande glasfiberpool från gutepool (skymning). Den kommer stå på grus i en slänt och sedan bygger jag trall runt den.
Alltså:
1 duk
2 Makadam
3 Isoleringsskiva
4 Pool

Men mitt största problem just nu är hur jag ska fixa underlaget. Jag har "grovgrävt" på ytan jag ska lägga poolen så nu håller jag på och funderar över själva makadammet.

Jag har bifogat en bild från sidan där jag ritat rött hur berget går. Jag har alltså grävt ner till berg på ena sidan där poolen ska stå, sen går berget nedåt mot huset och där har jag låtit jorden vara kvar utan att gräva ner helt till berg..
Det grå är makadam:et och det blå är poolen.

Nu är min fråga om det finns risk att poolen kommer sätta sig snett när ena sidan av poolen står på grus med berg nära under medan den andra sidan har jord under gruset?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Ovanmarkpool i slänt, ställa den på både på jord och berg..
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2020, 20:14:46:46 »
Ovanmarkspooler tål definitivt inte att stå skevt på något sätt. Går det inte att gräva ned till berget på den resterande delen och sedan fylla med t.ex. sprängsten som inte varken komprimerar sig eller tjälskjuter ? Ett säkert alternativ är ju att gjuta en betongplatta med god bärighet, men det blir också klart dyrare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan