Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skydd, på eller av?  (läst 2957 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad achilleos

Skydd, på eller av?
« skrivet: juni 19, 2006, 20:59:35:35 »
Har precis monterat vårt poolskydd. Det blev ett Miami cover II, som är ett tätt skydd i blå PVC.

Har en fråga angående solens uppvärmning och skyddet. Vilket är bäst, att ha skyddet på eller av om det t.ex. är 25-26 grader och solsken och temperaturen i vattnet är något lägre?

Om man har skyddet på så kanske det bildas nån sorts växthuseffekt, men å andra sidan, om man har skyddet av, så kommer ju solstrålarna ner i vattnet och kan då frigöra sin energi där... Vad säger ni som har haft skydd ett tag?

(Det är alltså bara naturlig, direkt, solstrålning, inte via solpaneler eller nåt sånt)

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Skydd, på eller av?
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2006, 22:17:09:09 »
Det har jag också funderat på och jag tycker nog att solen värmer poolen om skyddet är av. Om poolen är helt nedgrävd och skyddet på så kan ju inte någon värme komma åt vattnet, det är vad jag tror.
Grannens ovanmarkare (3,50diam. 0,90 djup) blir mycket fortare varm med skyddet av när solen skiner.
Kör jag solfångaren så är skyddet på för att hålla kvar värmen.
« Senast ändrad: juli 06, 2006, 09:08:43:43 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad PCP-Roger

SV: Skydd, på eller av?
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2006, 16:07:25:25 »
Skyddet ska vara av ( om det inte är en solfilm ) om du ska få max uppvärmningseffekt.

Roger

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag