CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pahlen p78 strul  (läst 693 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ziggekatten

Pahlen p78 strul
« skrivet: oktober 03, 2021, 15:00:38:38 »
Min pump har plötsligt tappat sugförmågan. Får den bara att komma upp till 0.1-0.2 bar. Har kontrollerat läckage på sugsidan, och allt ser bra ut. Plockade ut pumpen för att byta axeltätning idag, och när jag skiljde pumpen sitter det en körskärskärna fast som berget i en av inpellerns skovlar.

Kan det vara nog för att störa sugfunktionen?

Fråga två, hur tusan får man av impellern? Enligt uppgift är den gängad på axeln, men efter att tagit av kupolmuttern, hur håller jag emot axeln för att gänga av impellern?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Pahlen p78 strul
« Svar #1 skrivet: oktober 03, 2021, 17:03:04:04 »
Klart som korvspad att en kärna som hindrar påverkar funktionen  >rulla<

ja du det kan vara ett helvete... gjort det många gånger o i de allra flesta fall med all världens svordomar för att till slut ge upp, men för att återkomma med ny kraft o jävlar anamma .
Med rejäla verktyg och ett bra skruvstäd där man kan fixera olika verktyg så har jag till slut alltid lyckats,,, ta i trä

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag