VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Thermopool (ovanmark, typ)  (läst 6814 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool (ovanmark, typ)
« Svar #10 skrivet: maj 04, 2019, 09:10:46:46 »
Valde att montera pooltaket medans betongen brinner. När betongen är klar ska allt vara klart nog för fyllning. Det blir ju även ganska varmt under taket vilket hjälper till att mjuka upp linern. Denna bildserie slutar med att det är lite vatten på botten som jag tjuvstartade med för att kunna positionera in linern så bra jag kunde.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool (ovanmark, typ)
« Svar #11 skrivet: maj 04, 2019, 09:30:21:21 »
När betongen äntligen var klar började jag fylla direkt. Jag kopplade en extra trädgårdsslang på duschen för att även kunna hälla på varmvatten. Det gör linern lite mer följsam samt att jag fick ut mer vatten snabbare i poolen.

En smårolig anekdot inträffade även denna dag. När jag skurit hål i duken för belysningen och monterat den. Så tänkte jag att jag hinner lätt ta bilen och åka och handla trallskruv medans vattennivån stiger till inloppen. Sagt och gjort for jag iväg, lite nervös ändå för detta är ju ändå ganska nytt. När jag kommer hemmåt så kan jag se mitt hus ca 100m innan jag kommer fram.
Det första jag ser är en bil parkerad utanför mitt hus med aktiva orangea ljus på taket(!). Jag kan säga att man hinner tänka ganska mycket dessa 100m innan jag såg vad det var. Det visade sig att brevbäraren hade fått punktering utanför just mitt hus, just denna dag. Det var alltså en servicebil från euromaster eller liknande som nästan gav mig en infarkt.

Nåväl. Det är mycket jobb med trallande som framskrider här. Notera min lastteknik med trall på näst sista bilden. Funkar utmärkt!
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan