VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: poolfabriken  (läst 8709 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Crax

  • Gäst
Crax
poolfabriken
« skrivet: september 20, 2004, 08:44:19:19 »
Tänkte höra om ngn har köpt eller funderar på att köpa en pool från www.poolfabriken.se
isådana fall vad ger ni för omdöme till dom ?
 
Ni som har byggt, var det svårt att bygga den, eller anlitade ni en hantverkare för det?

Poolgiganten

Utloggad Janne

Re:poolfabriken
« Svar #1 skrivet: september 23, 2004, 21:37:35:35 »
Tjena !

Jag har ingen erfarenhet av www.poolfabriken.se.

Men jag byggde våran utan hantverkare.
Visst hade jag en som grävde hålet, men resten gjorde vi själv.
Ibland bör det vara 3-4 personer.
Exempel när du skall lägga linern.

Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Erik

Re:poolfabriken
« Svar #2 skrivet: mars 11, 2005, 22:04:07:07 »
Tänkte beställa en pool med tillbehör från Svenska poolfabriken men bemötandet var helt fel. Beställde till ett poolöverdrag för 50000:- och ville då dra av kostnaden för standard som följde med men det gick inte. De tyckte att jag gott kunde använda även detta. Ville även ha en större värmeväxklare för solfångare enligt deras prislista och således dra av den som ingår men det gick inte. Min beställning var på 145000:- kronor men då det inte gick att byta ut tillbehör med andra som dom för i sitt sortiment med rimliga avdrag för bytet så blir det ingen affär. Nu väljer jag annan leverantör. Upphandling pågår och det kommer att bli påkostat med alla tillbehör. Pengar finns men för att dom skall användas krävs sunda affärsvillkor som jag inte tycker att Svenska poolfabriken kan tillhandahålla.

Utloggad Janne

Re:poolfabriken
« Svar #3 skrivet: mars 12, 2005, 23:18:20:20 »
Hej!

Köper man en pool för så mycket pengar så skall leverantören ligga på knä för en.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Robin

Re:poolfabriken
« Svar #4 skrivet: mars 17, 2005, 14:00:27:27 »
Jag har mycket goda erfarenheter av Svenska Poolfabriken, köpte pool av dem för ca 1 år sen. Jag har 2 grannar på området som handlat av dom och de har också fått ett mycket bra bemötande, proffsigt. De ställde upp med ny pump hos grannen trots att garantitiden gått ut och dessutom hade grannen vattendränkt pumpen under vintern, vilket garantin inte omfattas av. Jag jämförde också kvalitén på detaljerna och en del av detaljerna som var tillval hos andra, var standard hos poolfabriken!

Utloggad Fia

Re:poolfabriken
« Svar #5 skrivet: mars 17, 2005, 22:29:35:35 »
Jag har också goda erfarenheter av poolfabriken. Vi köpte pool av dem i somras och valde bort elvärmaren som ingick i paketet och fick istället en värmeväxlare till bergvärmen, mot ett tillägg förstås. Vi lade till och uppgraderade pumpen från 0,75 till 1,0.Inga problem.
De hjälpte oss med tips och ideér vid anläggandet.
Det var tråkigt att höra om ditt bemötande.
M.V.H Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Janne

Re:poolfabriken
« Svar #6 skrivet: mars 18, 2005, 20:31:13:13 »
Fia varför en 1.0 motor?
Var det för bergvärmen?

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Fia

Re:poolfabriken
« Svar #7 skrivet: mars 18, 2005, 22:10:24:24 »
Hejsa Janne. Här kommer svaret.
Vi valde att lägga maskinrummet till poolen i "pannrummet". Vi borrade bergvärmen samtidigt så pannrummet blev tomt. (oljetanken och pannan åkte ut)
Vi har poolen vid ena husgaveln och pannrummet i källaren i andra husgaveln.  Det blev en sträcka på 17-20 meter så för att vara säkra på att pumpen skulle orka pumpa så uppgraderade vi pumpen till 1,0.
M.V.H Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Janne

Re:poolfabriken
« Svar #8 skrivet: mars 19, 2005, 15:27:53:53 »
Tack för ditt svar Fia.
Ja nu förstår jag varför du uppgraderade din pump.
17-20 meter är väldigt lång sträcka.

Vi har en 0,75 och ca: 8 meter till poolen.
Men den driver vi också våra solfångare.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad PelleSthlm

SV: poolfabriken
« Svar #9 skrivet: februari 22, 2007, 15:36:20:20 »
Hej Fia,

Vad använde ni för dimension på rör/slang till sugsidan när ni hade så långt mellan pool och maskinrum?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan