CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga angående Poolsarg av trall runt tjäldenpool  (läst 1230 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zod

Fråga angående Poolsarg av trall runt tjäldenpool
« skrivet: september 27, 2020, 19:15:04:04 »
Hej, har nu gjutit sista biten så att regelverk, poolkant, snapinlist är i våg. (Se bild)

Tanken var nu att börja sätta trallen NTR AB 145x34mm.
Innersta bitarna förberedda för att bli en ram runt poolen. Sedan ska resten av trallen gå i en och samma riktning.

Jag är ju långt ifrån ensam med denna lösning men det som slog mig nu är att trä inte ska ligga mot betong?

Vilken livslängd kan man räkna med om man bara skruvar pluggar brädorna på betongen?

Finns det något man kan göra för att förbättra hållbarheten? Tex lägga Åldersbeständig plast (byggfolie) emellan?

Jag vill ha hela trädäcket i samma nivå så plastdistanser eller 45mm NTR A regel känns inte aktuellt.

Poolgiganten

Utloggad Mörts

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Ekerö
  • Antal inlägg: 19
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Fråga angående Poolsarg av trall runt tjäldenpool
« Svar #1 skrivet: september 28, 2020, 08:12:29:29 »
Hej, vi la syllpapp mellan betongen och trallen, visst den bygger ett par millimeter men ingen man tänker på när allt ligger på plats

Utloggad zod

SV: Fråga angående Poolsarg av trall runt tjäldenpool
« Svar #2 skrivet: september 28, 2020, 10:57:39:39 »
Ok, ja dessa mm kan man nog leva med :)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fråga angående Poolsarg av trall runt tjäldenpool
« Svar #3 skrivet: september 28, 2020, 16:01:54:54 »
Varför skall trallen inte ligga mot betong?

Fuktigt kommer det nog att vara hela tiden oavsett om du lägger något emellan eller ej...
Tror knappt att jag sett vår poolsarg torr utom riktigt varma dagar när vi har poolen öppen hela dagen, då kan de hinna torka upp på ytan.
Vet inte hur det ser ut för de som har pooltak, men har man en pooltäckning som ligger på poolsargen så är den genomblöt hela tiden.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag