VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?  (läst 2291 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Deffe2

  • Gäst
Deffe2
Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« skrivet: maj 21, 2020, 09:38:21:21 »
Hej!

Fick leverans av vår nya poolvärmepump nyligen och den är nu inkopplad och står och värmer poolen.

Men jag har problem att ansluta pumpen till WIFI så dem kan styras via mobilen.

Det verkar vara någon form av standard pool controllern modul, helt Touch baserad. Manualen däremot beskriver att man ska hålla in en fysisk knapp i 5 sekunder för att aktivera Wifi anslutning. Jag har testat att trycka in den knappen på displayen 10 gånger nu i angiven längd osv utan att lyckas.

Har någon här lyckats få poolteams senaste värmare att ansluta till WIFI och hur ?

I övrigt nöjd med maskinen. Kommer nog skriva en review av den när Wifi lirar och poolen fått upp värmen så andra oxå får nytta av det.

Poolgiganten

Utloggad deffe

SV: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2020, 11:30:28:28 »
Efter väldigt många försök, iaf minst 20-30st så lyckades jag "Tajma" allt rätt.

Där pumpen står så finns det iaf 6-7 olika WIFI nätverk, jag har testat med alla "mina" (har 2 routrar med både 5 och 2.4ghz bandet) samt även testat med att försöka hålla in powerknappen i 5 sekunder exakt i olika skeden (innan uppstart, efter uppstartad och aktiv) så lyckades jag tillslut få allt att lira och då gick det direkt.

Jag vet inte om det var alla olika WIFI nätverk, eller om det var min tajming som var sjukt dålig. Men nu är allt igång kombinerat med att appen lirar.

Vår pool är på ca 45 kubik och tempen har gått från 19 grader till 26 grader på 3 dagar och temperaturen har varit runt 12-15grader på dagen och 5 grader på natten, vi har ett bra pooltak som troligen underlättar.
Under natten kör jag den på "Silent" mode bara för att "underhålla" värmen så att den inte sjunker och nu på dagen har jag den på "Powerfull".

Jag vill ha 30 grader i poolen för att vara nöjd och det borde nog inte vara några problem, idag har tillochmed solen tittat fram några gånger så med lite tur borde det vara möjligt att hoppa i ikväll eller imorgon.

Överlag nöjd med maskinen, ganska tyst när den är på "Silent". Mätte 52db på 1 meters avstånd och 180 graders "ljudrundvandring" på powerfull mode.

Poolteam var imponerande snabba på att skicka ut pumpen, jag beställde den på måndag morgon förra veckan kl 8 och kl 930 hade den packats och skulle plockas upp. Den levererades på Tisdagen kl 11.

Enda negativa är just detta med manualen som är för en Äldre "kontroller modul" så det är inte så himla enkelt att verkligen läsa och förstå hur man ska få den att lira med WIFI, men om man inte har behov för den funktionen eller är envis/har tur så går det juh.

Hampus

  • Gäst
Hampus
SV: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« Svar #2 skrivet: maj 28, 2020, 22:14:28:28 »
Hej har samma problem som dig med en lx09hpi Wi-Fi blinkar i displayen konstant men ja lyckas inte ansluta pumpen. Vet du när du höll in power knappen?

Mvh Hampus

Utloggad Jacob Skåne

SV: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« Svar #3 skrivet: juni 03, 2020, 20:16:44:44 »
Lyckas inte heller ansluta pumpen till Wi-Fi håller in knappen men inget pip kommer det  :'(
Blir nog lite liv i kvarteret om man ber grannarna sänka sina trådlösa nät för att jag ska kunna ansluta ..

Malin Klinger

  • Gäst
Malin Klinger
SV: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« Svar #4 skrivet: juni 12, 2020, 13:10:33:33 »
Samma problem här. Har försökt säkert 20 gånger nu. Den hittar nätverket men misslyckas att ansluta

E.A Lundén

  • Gäst
E.A Lundén
SV: Ansluta WIFI - Poolteam LX09HPI - Hur?
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2020, 11:19:33:33 »
Någon som löst problemet och kan dela med sig?
Har också försökt 20-30 ggr men inte lyckats. Det måste väl finnas ett ”rätt” sätt...
Poolteam har ju dessutom konkat så support och garanti kan vi glömma...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan