VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Återfylla med jordfuktad betong? finsats? torrbruk? Hjälp!  (läst 2990 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad steppen7

Återfylla med jordfuktad betong? finsats? torrbruk? Hjälp!
« skrivet: april 10, 2017, 10:43:01:01 »
Imorn kommer pp-poolen och förhoppningsvis återfyller vi på onsdag så nu är det bråttom att beställa material för återfyllnad.

Monteringsinstruktionen som känns ganska övrdriven med rekommendation om 15-20cm tjocklek på betongplattan osv skriver att det ska vara jordfuktad betong runtom, men jag vet att andra fyllt med torrbruk, finsats eller singel+cement och vattnat. Själv kan jag inget om betong.

Bråttom! Vad ska jag beställa? Hjälp!  :-\ :)
PP-pool 3,75x8m från CentralPool (8mm pp, 40mm XPS, egendesignad hörntrappa med sittbänkar i vinkel, dubbla RGB-LED styrbara RS485, toplevel skimmer).
Albixon Dallas B pooltak. Hayward VSII 1½ hk. Hydro-Pro 13kW Black

Poolgiganten

Utloggad PeeGee

SV: Återfylla med jordfuktad betong? finsats? torrbruk? Hjälp!
« Svar #1 skrivet: april 10, 2017, 23:43:00:00 »
Vi fick instruktion om att vanlig torrbetong fungerar kanon, den i kombination med stenmjölet suger sedan åt sig av markfukten.

Vi körde på denna och det fungerade hur bra som helst:
https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/betong-basic-k25-p0106

Levereras snyggt och prydligt hem på pall.

Lycka till!
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad jengra

SV: Återfylla med jordfuktad betong? finsats? torrbruk? Hjälp!
« Svar #2 skrivet: mars 08, 2018, 12:56:49:49 »
Hej
Nytt år, nya pooler  :) Har också beställt en pp-pool och ska fylla med torrbruk. Hur ska man räkna, tycker det är svårt?  :-\
Vår pool är liten, 3x5 meter och jag vet inte än hur mycket grävaren måste "vinkla" gropen.

Utloggad TommyC

SV: Återfylla med jordfuktad betong? finsats? torrbruk? Hjälp!
« Svar #3 skrivet: mars 10, 2018, 11:14:04:04 »
Skaffa monteringsanvisningen till poolen och läs på noga. PP brukar vara känsliga för att det återfylls rätt. Sök bland byggtrådarna här.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan