Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Måla om glasfiberpool  (läst 1676 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad realdexter

Måla om glasfiberpool
« skrivet: april 26, 2019, 09:52:39:39 »
Vi har en glasfiberpool där färgen börjar ge sig, den är flammig och blekt. Någon som har provat att måla om en sådan pool? Hur går man tillväga och vilka produkter ska man använda?

Poolgiganten

Utloggad 62ragtop

SV: Måla om glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: april 26, 2019, 13:12:04:04 »
Har själv en glasfiberpool, men har aldrig tänkt i banorna att "måla". Har du någon gång prövat att rengöra ordentligt (gelcoat-cleaner typ...), polera och vaxa/polish..? Personligen skulle jag börja i den ändan innan jag funderade på andra alternativ.

mvh

Utloggad realdexter

SV: Måla om glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: april 26, 2019, 15:30:51:51 »
Det kanske hjälper, men poolen är alldeles flammig och ful, så jag undrar om det verkligen skulle hjälpa.

Utloggad 62ragtop

SV: Måla om glasfiberpool
« Svar #3 skrivet: april 28, 2019, 15:01:07:07 »
En del i det rekommenderade underhållet för  en glasfiberpool är just att man kan behöva "polera och vaxa", om den blivit flammig eller matt/blekt i sin lyster. Jmf med en plastbåt.

Jag skulle nog börja där, testa och se om det blir bättre.

Det finns en del skrivet här, och på andra håll, gällande "måla om glasfiberpool" (googla/sök). Där finns det beskrivna arbetsmoment, vilket innefattar en hel del... Men det är inget jag skulle dra igång i brådrasket innan jag (personligen) prövat att rengöra, polera och vaxa.

Se det som en bil. OM din bil är flammig och lite blekt i lacken, så är det nog inte så många som börjar fundera på en komplett omlackering. Utan börja med att rengöra ordentligt, tvätta, vaxa och polera.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan