VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?  (läst 2181 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rusty

Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?
« skrivet: juni 13, 2022, 10:34:37:37 »
Jag har fått till ph, alkalinitet osv till bra nivåer, chockklorerat (möjligt att jag har liiite för hög klorhalt just i detta nu)
Jag har en Softclean kopplat till Redox styrning, nu till problemet.
Softcleanen står bara och blinkar (statuslampan), dvs produktionen är pausad enligt manualen.

Jag har inte upplevt detta tidigare säsonger utan produktionen har iaf varit igång då och då under dagen oavsett programläge.
Jag har nu läst mig till att programläga P9 ska ge konstant produktion.
När jag slår på P9 så blinkar ändå statuslampan och displayen växlar mellan valt program (P9) samt vatten temp som idag endast är 25 grader.

Jag har kopplat bort redoxen helt för att utesluta felkällor men inte helelr detta gör att klorproduktionen hoppar igång.
Jag har nollställt Softcleanen (enligt instruktion i manual) men inte heller det hjälper mig.

Lite komplext och detaljerad fråga men jag får helt enkelt inte till det, någon som varit med om liknande eller förstår mer varför inte produktionen av klor startar om jag kör på 100% valet och samtidigt P9 som ska vara konstans produktion?

Stort tack om du orkar läsa igenom detta och också om du kan bidra med några förslag eller tankar.

Poolgiganten

Utloggad Toompaloompa

SV: Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2022, 15:05:48:48 »
Jag har fått till ph, alkalinitet osv till bra nivåer, chockklorerat (möjligt att jag har liiite för hög klorhalt just i detta nu)
Jag har en Softclean kopplat till Redox styrning, nu till problemet.
Softcleanen står bara och blinkar (statuslampan), dvs produktionen är pausad enligt manualen.

Jag har inte upplevt detta tidigare säsonger utan produktionen har iaf varit igång då och då under dagen oavsett programläge.
Jag har nu läst mig till att programläga P9 ska ge konstant produktion.
När jag slår på P9 så blinkar ändå statuslampan och displayen växlar mellan valt program (P9) samt vatten temp som idag endast är 25 grader.

Jag har kopplat bort redoxen helt för att utesluta felkällor men inte helelr detta gör att klorproduktionen hoppar igång.
Jag har nollställt Softcleanen (enligt instruktion i manual) men inte heller det hjälper mig.

Lite komplext och detaljerad fråga men jag får helt enkelt inte till det, någon som varit med om liknande eller förstår mer varför inte produktionen av klor startar om jag kör på 100% valet och samtidigt P9 som ska vara konstans produktion?

Stort tack om du orkar läsa igenom detta och också om du kan bidra med några förslag eller tankar.

Har du kontrollerat salthalten, om du tömt ur en del inför vintern och nu fyllt på igen till uppstart skulle jag gissa att din saltnivå är för låg.

Utloggad RockTurboman

SV: Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?
« Svar #2 skrivet: juni 29, 2022, 22:13:51:51 »
Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag har samma problem själv. Har du hittat någon lösning?

Utloggad PeeWee

SV: Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2022, 12:51:57:57 »
Jag skulle också gissa på för låg salthalt

Utloggad aleinad

SV: Saltklorinator Softclean 50, ingen produktion?
« Svar #4 skrivet: maj 24, 2023, 10:49:35:35 »
Hej!

Jag tänkte fråga hur det löste sig för
Dig?
Jag har samma problem med min soft clean 50 och har gjort allt tycker jag men jag får inte den till att producera.
Har mätt saltnivån och den ligger som den ska.
Hade varit evigt tacksam för tips :-)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan