CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Finns det ingen som kan hjälpa mig  (läst 8635 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henric Månsson

  • Gäst
Henric Månsson
Finns det ingen som kan hjälpa mig
« skrivet: september 01, 2013, 00:24:29:29 »
Jag skrev ett inlägg som lästs 97 gånger men inte ett enda tips har jag fått. Är alla här precis som jag och saknar direkt erfarenhet av spa och kan därför inte komma med tips. Jag vill ha ett spa för 4-6 pers, en ligg stol, bra produkter, låg drift kostnad. Har bl.a. Kollat på porlande p20 de ligger runt 50000:- sen har jag kollat på ett från strongspa som säljs av poolcity och ett på homexpo, dessa kostar 100000:-. Hur ska jag tänka, vad är viktigt att ha medi tankarna vid ett köp. Alla säljare säger ju att just deras är bäst. Så nu hoppas jag på tips från någon med erfarenhet och kunskap.

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #1 skrivet: september 01, 2013, 09:22:30:30 »
Ta det billigaste möjliga, alla är från Kina som div. mer eller mindre oseriösa poolfirmor har importerat. Hade jag varit dig hade jag tagit ett från bauhaus eller liknande, kanske även till sämre spec. men du är safe när det gäller betalning och garantier. Hälften av de firmor du googlar fram finns inte kvar när du får fel på ditt spa.

Utloggad psau

SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #2 skrivet: september 01, 2013, 10:48:25:25 »
@Henric logga in läs lite trådar om vad folk har var aktiv, jag iaf lägger mycket lite tid på en "Gäst" som vill ha köpråd och sen troligtvis försvinner.

Läser du i SPA delen finns mycket information, när du sen är framme vid att välja mellan två, tre olika då tycker iaf jag att det är läge för din fråga, gärna kompletterad med lite kring info om hur och var du tänkt använda den.

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Henric Månsson

  • Gäst
Henric Månsson
SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #3 skrivet: september 01, 2013, 22:48:19:19 »
Jo jag har loggat in, ett antal gånger, när man slutar vara "Gäst" vet jag inte. Dock tycker jag mig komma fram till samma sak varje gång jag läser ett inlägg. Och de är att spa under 60-80000:- är ofta det samma som problem. De spa jag har kollat närmare på är följande: Strong spas Madrid säljs av poolcity eller Artesian spas modellerna Grand Bahama eller Antigua säljs av Home Expo. Båda säljs av seriösa återförsäljare i mitt närområde.
Om du nu kan mycket om spa och val av spa så kanske du har en åsikt om dessa spa eller andra som är bra. Jag ska sänka ner det 30-50cm i ett trädeck.

@Henric logga in läs lite trådar om vad folk har var aktiv, jag iaf lägger mycket lite tid på en "Gäst" som vill ha köpråd och sen troligtvis försvinner.

Läser du i SPA delen finns mycket information, när du sen är framme vid att välja mellan två, tre olika då tycker iaf jag att det är läge för din fråga, gärna kompletterad med lite kring info om hur och var du tänkt använda den.

/Peter

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #4 skrivet: september 02, 2013, 06:00:10:10 »
Hej.

För att inte skriva som gäst måste du registrera ett konto.
Klicka på registrera i den horisontella menyn.

När det gäller vilka spabad som är bra och dåliga finns det nog rätt få som tvärsäkert kan säga något om detta.
Vi har haft spabad i 4 år, men bara ett, vilket inte gör mig till expert på något sätt.
I och för sig kan man väl säga att om det fungerat i 4 år utan problem så är det ett bra spa, vi har ett Caldera http://www.norrlandspas.se/produkter/massagebad/caldera---elation/

I övrigt är det väl mest de som arbetar med spabad av olika typer och modeller som vet säkert vilka som är bra och vilka som är dåliga, och de kanske inte har nåt större intresse av att tala negativt om sänt de säljer.

De som säljer kvalitetsspa får inte smutskasta andras produkter i forumet, då det dels är "smygreklam" och dels är rätt dåligt uppträdande rent generellt att snacka skit om sånt som andra säljer.

Kan vara lite svårt att få bra erfarenheter från spabranschen jämför med från poolbranschen.

En pool är ju en mycket "öppnare" konstruktion där man som köpare ofta ser kvalitén, eller bristen på kvalité redan när man monterar poolen.
På ett spabad ser du inte just nåt innan det går sönder, och det är nog rätt ovanligt på de flesta spabad.
Att billiga Kinaspa har varit av dålig kvalitet det vet jag, men även dessa blir ju både vanligare och bättre med tiden, så att tvärsäkert säga att allt som kommer från Kina idag skulle vara skräp tror jag är lite överilat.
« Senast ändrad: september 02, 2013, 06:04:54:54 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Peter Palm

  • Poolexpert
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Åsa
  • Antal inlägg: 83
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolexpert
    • Visa profil
SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #5 skrivet: september 02, 2013, 23:33:15:15 »
Hej Henric!

Det finns flera bra märken på SPA bad, Jag fastnade för Sundance serie 780.
Några saker som jag tittade på var tester som gjort på US marknaden
Hur länge fabrikatet funnits på marknaden.
Omdömen på Poolforum 
(Finns många duktiga personer på Poolforum som hjälper till)

Tittade en hel del på reningen , och tyckte att UV ljus (Clearray) fått väldigt bra omdömen.

Och det som kanske avgjorde var att jag fick ett bra bemötande hos leverantören,
Vi har nu haft badet i 1 1/2 och allting har fungerat perfekt.


Har ingen erfarenhet på de baden du tittat på , men detta var det som jag funderade på

MVH

Peter

Miamipool 8x4m,Zodiak värmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Utloggad Eberlund Service

SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #6 skrivet: september 08, 2013, 21:38:21:21 »
Då jag inte är opartisk i denna fråga så kommer jag inte säga att det ena badet är bättre än det andra.

Dock vill jag säga det jag säger till alla som letar spa. Välj det spabad som du för ögat tycker passar dig bäst och det du känner att du sitter bäst i.

Sedan det andra jag alltid säger till folk som letar spabad att ta det spa där du känner att du får bäst förtroende för säljaren.

Detta är det viktigaste att gå på. Så länge du tittar på Amerikanska spabad så är det kvalité på spabaden.

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #7 skrivet: september 10, 2013, 20:04:52:52 »
Hej,

Jag är inte partisk i denna fråga, men har under åren jämfört kvalité med pris på marknaden.
Vi har haft amerikanska QCA Spa (dyr och massor med problem), spabad från Wellis / importör Westerbergs (mellanklass med finesser, himla massa fel). Från erfarenheten ovan skulle jag rekommendera om man är ute efter mesta spabad för pengarna, välj en Passion Spa. Om du är ute efter bästa kvalité till lägsta möjliga pris, välj Fonteyn Spa, www.poolteam.se/spabad/.
MEN! Alla spabad kopplas in förhand och därmed finns den mänskliga faktorn oavsett om det är amerikanska spabad eller kinaspa. Mitt råd är därför att gå efter utseende, ditt behov och plånbok.

Med vänlig hälsning

Mark
« Senast ändrad: november 10, 2015, 08:45:11:11 av Poolteam.se »
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Peter Palm

  • Poolexpert
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Åsa
  • Antal inlägg: 83
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolexpert
    • Visa profil
SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #8 skrivet: september 25, 2013, 08:43:24:24 »
Hej Henric!

Hur har det gått för dig, hittat någon Spa bad?

MVH
Peter
Miamipool 8x4m,Zodiak värmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Utloggad Emira

SV: Finns det ingen som kan hjälpa mig
« Svar #9 skrivet: oktober 19, 2013, 04:50:04:04 »
En grej jag fick ta ställning till när jag köpte mitt spabad var reningen om. Det finns de system som renar hela tiden och är helt tysta de är naturligtvis dyrare. Sen finns det system som renar typ var 4:timme och låter en del. Står baded nära en granne så kan ett sånt ljud verka irriterande.

Kolla även så att du kan trevas koppla badet. Kör du en fas kan du få problem med säkringen.

Efter det är det nog bara att provsitta.

Tillsist så är det ju den klassiska frågan med reservdelar. För mig var det viktigt att köpa från en stor återförsäljare som har reservdelar och även kan skicka ut en reparatör vid behov. Jag köpte Tillsist ett hotspringbad från en butik Bromma som gav mig bra service. Tror jag betalade ca115tkr  men som sagt man får det man betalar för. Det går att hitta billigare grejor men ....

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag