VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga! Bygga in spa och servicelucka  (läst 8683 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Supergirl

Fråga! Bygga in spa och servicelucka
« skrivet: oktober 28, 2016, 19:18:26:26 »
Hej,

Nu har jag fått mitt spa  <antman> och nästa helg tänkte jag bygga terrass runt. Mitt spa är ett hydropool serenity 5000. Det verkar som att serviceluckan är hela fronten. Jag hittar inga bilder i instruktionsboken på hur man öppnar den och jag vågar faktiskt inte chansa. r det någon som har en som kan förklara hur man får upp luckan. Den ena listen verkar sitta löst så jag funderar på om den är magnetiskt och fäst eller om spat är trasigt (det kan det väl ändå inte vara). Det innebär ju att jag måste kunna ta bort terrassen längs med heeela framsidan. Däcket jag ska bygga runt poolen blir 52 cm högt. Jag funderar på om jag helt enkelt kan ha en bit av trallen "löst" alltså att jag har en lucka på 200x60 cm som bara ligger som en lös pusselbit på reglarna mellan de andra plankorna. Någon som har en smart lösning? Posta gärna bilder!

Ibland skulle det fan inte skada att ha en kille i huset  >rulla<

Tack

Poolgiganten

Utloggad ski3r

SV: Fråga! Bygga in spa och servicelucka
« Svar #1 skrivet: oktober 28, 2016, 20:37:39:39 »
Hej,

Nu har jag fått mitt spa  <antman> och nästa helg tänkte jag bygga terrass runt. Mitt spa är ett hydropool serenity 5000. Det verkar som att serviceluckan är hela fronten. Jag hittar inga bilder i instruktionsboken på hur man öppnar den och jag vågar faktiskt inte chansa. r det någon som har en som kan förklara hur man får upp luckan. Den ena listen verkar sitta löst så jag funderar på om den är magnetiskt och fäst eller om spat är trasigt (det kan det väl ändå inte vara). Det innebär ju att jag måste kunna ta bort terrassen längs med heeela framsidan. Däcket jag ska bygga runt poolen blir 52 cm högt. Jag funderar på om jag helt enkelt kan ha en bit av trallen "löst" alltså att jag har en lucka på 200x60 cm som bara ligger som en lös pusselbit på reglarna mellan de andra plankorna. Någon som har en smart lösning? Posta gärna bilder!

Ibland skulle det fan inte skada att ha en kille i huset  >rulla<

Tack
Det sitter skruvar längst ner på luckan, ta bort dessa och sedan kan du ta loss luckan genom att först skjuta ner den en bit.

Utloggad Levande

SV: Fråga! Bygga in spa och servicelucka
« Svar #2 skrivet: november 01, 2016, 14:41:48:48 »
Hej,

Såhär håller jag på att lösa det. Byggde trappa runt där jag kan ta bort hela trappen. På baksidan (Som inte är klar på bilden) Har jag en plan trall med en lucka i. Kan ta bild ikväll och posta imorgon... Verkar inte kunna ladda upp bilder?


Hej,

Nu har jag fått mitt spa  <antman> och nästa helg tänkte jag bygga terrass runt. Mitt spa är ett hydropool serenity 5000. Det verkar som att serviceluckan är hela fronten. Jag hittar inga bilder i instruktionsboken på hur man öppnar den och jag vågar faktiskt inte chansa. r det någon som har en som kan förklara hur man får upp luckan. Den ena listen verkar sitta löst så jag funderar på om den är magnetiskt och fäst eller om spat är trasigt (det kan det väl ändå inte vara). Det innebär ju att jag måste kunna ta bort terrassen längs med heeela framsidan. Däcket jag ska bygga runt poolen blir 52 cm högt. Jag funderar på om jag helt enkelt kan ha en bit av trallen "löst" alltså att jag har en lucka på 200x60 cm som bara ligger som en lös pusselbit på reglarna mellan de andra plankorna. Någon som har en smart lösning? Posta gärna bilder!

Ibland skulle det fan inte skada att ha en kille i huset  >rulla<

Tack

Utloggad Telekiter

SV: Fråga! Bygga in spa och servicelucka
« Svar #3 skrivet: november 02, 2016, 11:24:18:18 »
Jag skulle föreslå att när ni bygger trall runt badet så se till att den översta trallen har samma höjd som insteget som finns inne i spabadet (alla spabad har ju iof inte ett insteg på insidan). Då blir det klart enklast att kliva i och ur badet.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag