CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolklinker  (läst 5429 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Konrad

Poolklinker
« skrivet: maj 21, 2012, 18:09:40:40 »
Hej.
Ny här på forumet och tänkte att här kanske finns ideér att finna.
Är i slufasen av betongpoolsbygge och kan inte bestämma mig för vilken nyans jag skall välja på klinkern, ena dagen tycker jag ngt åt det blåa vore att föredra nästa dag så gäller vitt och tredje en blandning....har man nu som jag byggt en pool i betong med inv mått av ca 14.2 x 4.20 x1.65 och lagt mkt pengar och slit vill man ju också lyckas med färgsättningen därav kastar jag ut denna till er som säkert har många goda ideér mm.
Till saken hör att runt poolen blir det ett lärkdäck som skall tjäroljas i teaknyans.
Har en hel del bilder från själva formningen gjutningen om det är av intresse samt god kunskaper om betongkonstruktioner mm
Vänligen
Anders K Karlskrona

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolklinker
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2012, 18:21:00:00 »
Själv tycker jag ju att vitt är snyggast!  ::)

Kom ihåg att fixa tätskiktet bara innan kaklen läggs i! Det finns ju de som har lite strul med just det här på forumet...  ???
Det var verkligen en monsterpool ni slagit till med!  <antman>

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad TommyC

SV: Poolklinker
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2012, 18:26:30:30 »
Hej och välkommen till forumet,
Har du sett den här tråden http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3352.260
Smaken är ju som baken men jag tycker att vitt hävdar sig väl mot traditionell poolblå som vi har idag.
mvh Tommy
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad TommyC

SV: Poolklinker
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2012, 18:41:49:49 »
Jo, kom just på en sak till. Om du väljer blå så tycker jag personligen (smaksak såklart) att nyansen är väldigt viktig. Blir den för mörkt blå så ser det för jävligt ut (tycker jag). Det problemet slipper du med vitt. Färgkoden för den blå gelcoat (för glasfiberpool) som kallas poolblå är annars Jotun 7010 om det är till någon hjälp. Du borde annars kunna jämföra ett kakelprov med någon snygg liner i en poolbutik.
mvh Tommy
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fia

SV: Poolklinker
« Svar #4 skrivet: maj 21, 2012, 19:45:57:57 »
En byggtråd med bilderna uppskattas helt klart!!!
 O0 :)

http://www.poolforum.se/forum/index.php?board=22.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad monne81

SV: Poolklinker
« Svar #5 skrivet: maj 21, 2012, 21:47:23:23 »
blå botten, kanske med nått mönster? väggarna vita. Ger en ljus o fin pool. Blir snyggt med belysning på också. O0
Kolla på nätet och gå lite utanför sverige så finns det väldigt många snygga pooler.


Utloggad Konrad

SV: Poolklinker
« Svar #7 skrivet: september 17, 2012, 12:29:28:28 »
Jag valde vitt kakel med två blå ränder i botten.
Nu pågår altanbygge samt teknikutrymme mm mm.
Fler bilder kan skickas från arbetet ifall någon är intresserad.

Anders
« Senast ändrad: september 17, 2012, 12:38:34:34 av Konrad »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag