VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool med glasfiberställning  (läst 667 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leo86

Pool med glasfiberställning
« skrivet: mars 29, 2020, 12:19:30:30 »
Hej, jag är ute efter en pool och har tittat en del på Intex ultra frame men jag undrar om det finns någon variant av dessa pooler eller kanske av annat märke rent av där själva ställningen är i glasfiber istället för metall?

Varför vill jag ha i glasfiber?
Vi har tidigare haft intex rund ovanmarkstående pool och har varit mer än nöjda med det (ända tills stormen tog den med sig och la den över ett träd när vi höll på att tömma den i höstas) men grejen är att vi kör med klorinator tillsammans med sandfiltret vilket gjorde att rampen började rosta så in i bomben och utseendet blev otroligt trist.

Söker främst en pool som är 4-kantig som är ca 5x5x1.4 meter (ungefär) men även en rund som är ca 5 meter i diameter går bra.
Jag har en grund för poolen där vi grävt ur, packat 0.4 grus och lagt släta betongplattor över hela ytan och den är idag 4.5x4.5 meter men kommer att bygga ut den i anpassad storlek för den pool vi kommer att köpa.

Någon som har ett tips eller är det bättre kvalite i färg etc på ultra frame?

Var har vi idag?
Klorinator
Sandfilter/pump för 55 m3
"Dammsugare" att koppla till pumpen


Budget max 10.000 för enbart poolen inkl ställning.

Mvh//Tommy

Poolgiganten

Utloggad Anders Örebro

  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Enkel pool 3 månader om året med min. underhåll
    • Visa profil
SV: Pool med glasfiberställning
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2020, 23:40:19:19 »
Hej!

Jag har haft både "vanlig" Intex och Ultra frame. Jag tycker att Ultra frame känns lite rejälare. Men den rostade också tyvärr. Benen är gjorda av stålplåt som är behandlad och inte speciellt tjock. Jag har kört saltklorinator som rening till den.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag