CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Liner når inte ut i kanten  (läst 4334 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jpzon

Liner når inte ut i kanten
« skrivet: maj 23, 2010, 11:59:03:03 »
Hej,
håller på och fyller vatten i min ovala markpool 6*3. Igår var det soligt och linern gick fint att lägga. Fyllde på med ett par cm vatten och fick bort alla veck på botten. Jag har nu ca 1dm vatten i och märker att linern inte når ända ut i kanterna. Den hänger 1 dm ifrån på sina ställen . Vågar jag fortsätta fylla på med vatten och räkna med att den sträcker sig?

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Liner når inte ut i kanten
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2010, 12:28:56:56 »
Den ska vara lite för liten, vattnet gör att den trycks ut i kanterna. Vår var likadan o det vart bra.
Enligt bruksanvisningen skulle det vara ca: 10 cm från hörnen o sidorna.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Jpzon

SV: Liner når inte ut i kanten
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2010, 12:36:45:45 »
Tack - då fortsätter jag fylla. Rekomendationen om att det ska vara soligt och varmt - gäller det bara för att få bort veck från botten? För det behöver inte vara soligt och varmt för att linern ska sträckas ut ihörnen?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Liner når inte ut i kanten
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2010, 12:44:16:16 »
De sträcks inte ut av sig själva helt och hållet.
När jag fyllt ca 20 cm gjorde jag en liten bit markskiva, ca 30 x 30 cm som jag använde för att trycka ut linern i alla hörn mot botten.
Jag satte alltså den lilla biten markskiva mot botten och sedan snett upp mot poolväggen och tramade sedan försiktigt så att linern på väggen gled nedåt och samtidigt sträcktes.
På detta sätt gick jag runt hela poolen och fick perfekta hörn.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jpzon

SV: Liner når inte ut i kanten
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2010, 13:25:03:03 »
Tack - det ska jag prova.

Utloggad Jpzon

SV: Liner når inte ut i kanten
« Svar #5 skrivet: maj 28, 2010, 10:02:33:33 »
Hmm. Har nu kommit upp med vattennivån till belysningen. Forfarande är det ett par cm mellan liner och plåt. Kan jag fortsätta fylla poolen och montera belysningen när nivån har kommit upp över belysningen och duken har sträcks över hålet? Eller ska jag försöka pressa ihop ram och lamphus och sträcka linern?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag