VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Catalina spas pool, bra eller...?  (läst 5534 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Catalina spas pool, bra eller...?
« skrivet: januari 19, 2013, 15:22:31:31 »
http://www.catalinaspas.se/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=164

Vi tittar på en kidney formad pool från Catalina. Det står att det är glasfiberarmerad polyester, är det att klassa som PP eller Glasfiber eller något mitt emellan?
Vad jag kan förstå är det inte gelcoat utan då polyester istället...

Det är Delta 8 (Multiforma pool) jag kollar på... Åsikter?

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Catalina spas pool, bra eller...?
« Svar #1 skrivet: januari 19, 2013, 16:22:31:31 »
Fast nu fick jag offert på 210.000 kr så då är det helt plötsligt inte alls intressant... :o

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad TommyC

SV: Catalina spas pool, bra eller...?
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2013, 18:42:22:22 »
Glasfiberpooler byggs typiskt av glasfiberarmerad polyesterplast med gelcoat som ytskikt. Gelcoat är polyesterplast med tillsats av färgämne för att få en snygg yta. När man inte plastar mot en form så tillsätter man 4-5% vax till gelcoaten som då kallas topcoat och används för det yttersta skiktet. Vaxet gör att plasten härdar mot luft vilket den annars inte gör.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan