Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Frågetecken inför vinterstängning av Folkpool Octavia  (läst 12472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pennan

SV: Frågetecken inför vinterstängning av Folkpool Octavia
« Svar #10 skrivet: oktober 17, 2010, 22:08:12:12 »
Så länge det står frostfritt behöver man inte tömma filtret på vatten. Risk för alger är det definitivt inte om det står kallt. Har mitt står i förrådet där jag brukar hålla runt 5 grader. Nu använder jag jonisering och nivån på jonerna sjunker inte under vintern, så då kan det omöjligt bildas alger, men även innan det fick jag aldrig några alger.
Det där med att sänka nivån under skimmern, eller ännu lägre känns ganska onödigt. I med frostpluggar i in- och utlopp och en frysskyddsflaska i skimmern så är det klart. Har aldrig sänkt nivån och t.o.m förra vintern fungerade det. Glöm bara inte att sänka ner lampan till botten, eller montera bort den, innan stängning, om det skulle frysa så djupt!
/Magnus
Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Poolgiganten

Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Frågetecken inför vinterstängning av Folkpool Octavia
« Svar #11 skrivet: oktober 17, 2010, 22:50:19:19 »
Lampan ligger i en påse på botten. Skickade i gubben igår i 7-gradigt vatten för att skruva ur den.  >:D
Vi har dessutom sänkt vattennivån till under inloppen, så att inget vatten blir stående i ledningarna.
Vad beträffar sandfiltret låter vi nog bli att tömma ur vattnet.

Tack för svaren!
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag