Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Flytande Termo Sköld  (läst 23870 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nijo2

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #20 skrivet: juni 16, 2015, 13:38:08:08 »
Ja, det var dom men via ebay http://stores.ebay.com/premium-foams?_trksid=p2047675.l2563
Finns i olika storlekar men tror bara dom skickar den minsta till Sverige, det var den jag köpte i  alla fall.

Poolgiganten

Utloggad nijo2

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #21 skrivet: juli 16, 2015, 18:20:18:18 »
Har nu haft Termo Skölden ett tag och har bara positivt att säga om det.
Helt klart förlänger man livslängde på locket, det är i princip helt torrt på undersidan och mängden klor är försvinnande lite.

Installerade idag en locklyft/hållare och man hänger enkelt Skölden över locket :)

Utloggad Linn2004

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #22 skrivet: september 09, 2015, 19:02:32:32 »
Hur fungerar filtreringen av ytvattnet när man använder en Termosköld ? Allt som flyter eller flyter upp kommer ju ingenstans och kan ju därmed inte filtreras och fastna i filtret. Kan tänka mig att denna är bra på vinterhalvåret men övrig tid så har vi ju mycket knott, mygg, insekter, löv och dyligt som hamnar på vattnenytan under ett bad eller underhåll.

Utloggad nijo2

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #23 skrivet: september 09, 2015, 19:44:16:16 »
Upplever inga problem med filtreringen :)

Utloggad Swe122

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #24 skrivet: oktober 06, 2015, 21:25:30:30 »
Har i dag beställt en  Flytande Termosköld från Spaprylar.se
Nu fattas bara att badet kommer hem också  :D :D

Utloggad Watch

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #25 skrivet: december 14, 2015, 21:11:24:24 »
Hej.
Inspirerad av den här tråden har jag köpt en flytande termosköld på spaprylar.se.
Att ge sig på filten med sax är väl det som gäller men jag undrar om det är någon som kan ge tips på hur man effektivast formar filten efter spabadet? Finns det något bra sätt att göra en mall eller dylikt. Tacksam för alla tips.
Med vänlig hälsning
Watch

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #26 skrivet: december 14, 2015, 23:44:30:30 »
Jag gjorde en mall av sån där plast som man sätter som vindskydd inne i väggen, tejpade ihop den så att bredden räckte , spände sedan den över badet och ritade av konturerna inne i badet med en tuschpenna.

Tog till ca en cm som jag sedan finjusterade när jag lade filten i badet.

Fick efter lite klippande till alla konturer riktigt bra, man ska nog inte vara stressad när man gör detta, och det kan vara bra att vara två så att man håller filten på plats när man finjusterar
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Watch

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #27 skrivet: december 15, 2015, 06:57:54:54 »
Tack för tipset.
Watch

Utloggad Engans

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #28 skrivet: december 21, 2015, 20:02:30:30 »
hur funkar en sån här omman har vattenfall.
dom körs när circ körs. iallafall i vår. och då rinner allt vatten uppepå skyddet.

Utloggad Watch

SV: Flytande Termo Sköld
« Svar #29 skrivet: december 21, 2015, 22:58:21:21 »
Hej.
Jag har haft samma tankar men filten kommer väl knappast att hermetiskt sluta till mot kanterna i spaet varför vattnet kommer att rinna tillbaka den vägen. I annat fall går det att stänga av de vattenstrålar som genereras av cirkulationspumpen. Vad gäller vattenfallen i nackkuddarna så går ju även dessa att stänga av så att dom inte går igång i samband med filtreringscyklerna.
Med vänlig hälsning
Watch
« Senast ändrad: december 21, 2015, 23:05:01:01 av Watch »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan