Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: problem  (läst 3099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ofkon

problem
« skrivet: december 01, 2006, 20:58:28:28 »
Hej
Jag har köpt en glasfiberpool, när jag grävde hålet började det att stiga vatten. För att dränera la jag dräneringsrör runt hålet, sedan la jag fiberduk och därefter makadam 8-12, ovan på det la jag ny fiberduk och slutligen stenmjöl ca 15 cm. En kompis påstår nu att jag gjort fel i och med att jag la makadam i botten, han menar att det finns risk för att stenen tränger upp igenom botten på poolen.
Är det någon som kan tipsa mej om jag måste ösa ut all makadam ( 30 skottkärror) eller om stenen är så små att det inte finns någon risk. Har någon andra förslag på hur jag löser problem är jag tacksam för tips.
mvh Kim

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: problem
« Svar #1 skrivet: december 01, 2006, 21:40:59:59 »
Hej och välkommen ofkon :)

Du har gjort en mycket bra poolbotten till pooler med enbart ram, hur den fungerar för glasfiberpooler, vet jag inte. Stenmjölet brukar det ju gå att pressa ihop med padda så det blir "stenhårt".
Har du använt padda till "gruset" så att det är plant?

Vad rekommenderar tillverkaren?
« Senast ändrad: december 02, 2006, 12:09:38:38 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ofkon

SV: problem
« Svar #2 skrivet: december 02, 2006, 10:18:12:12 »
Hej
Nej jag har inte "paddat" än, jag har inte vågat med tanke på vad min kompis sa om makadammet. Jag visade leverantören hur jag gjort och där fick jag ingen reaktion på makadammet de sa varken bu eller bä så det är därför jag frågar här på poolforum.
mvh Kim

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: problem
« Svar #3 skrivet: december 02, 2006, 11:01:54:54 »
Hej,

Utan att vara expert så tror jag du har gjort helt rätt. Det viktiga tror jag är fiberduken som hindrar stenmjölet från att sippra ner i makadamen. 15 cm paddat stenmjöl tror jag inte rör på sig överhuvudtaget.

Padda stenmjölet, sätt i poolen och simm a lugnt !!

Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Janne

SV: problem
« Svar #4 skrivet: december 02, 2006, 12:13:14:14 »
Hej,

Jag tycker att du har gjort rätt.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Anläggaren

  • Mäster
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Malmoe
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Stonelayer
    • Visa profil
SV: problem
« Svar #5 skrivet: december 02, 2006, 13:06:38:38 »
Helt korrekt utförande, kapilärt i botten (Vibrerat hoppas jag) och kanske lite för mycket stenmjöl men annars helt ok.  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan