VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inkoppling Hayward poolbelysning??  (läst 935 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad POOL22

Inkoppling Hayward poolbelysning??
« skrivet: maj 02, 2022, 21:39:55:55 »
Ska dra en flexslang från pumphus till poolbelysning. Det är till Hayward poolbelysning och kopplingslådor. Ngn som vet var jag kan få tag på det, ca. 10m. plus en liten bit mellan kopplingslåda lampa ett till kopplingslåda lampa 2. Ska tydligen gå att gänga in i kopplingslåda)
Eller har ni andra ideer på hur man kan koppla in poolbelysningen!?!
« Senast ändrad: maj 02, 2022, 21:45:45:45 av POOL22 »

Poolgiganten

Utloggad PeeWee

SV: Inkoppling Hayward poolbelysning??
« Svar #1 skrivet: maj 03, 2022, 21:54:37:37 »
De där grejerna känner jag igen, har samma prylar som jag monterade för ett par år sedan. De där medföljande kopplingslådorna struntade jag i och satte ett par vanliga kopplingsdosor under trallen. De som följde med är väl till för typ ingjutning fattade jag som. Hade en rätt grov utomhuskabel (4 eller 6mm2 har jag för mig) som jag drog under trallen utan rör. Drar du i mark så får du ha rör.

https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/installationsmateriel/kopplingsdosor/kopplingsdosa-med-kopplingsplint-402106?gclid=Cj0KCQjwpcOTBhCZARIsAEAYLuXWevtZLn5mMzLdfljkyKHfb-bkwZZxfp2Oz2Kc5ZWlQqiB4nhsCOwaArDjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Utloggad POOL22

SV: Inkoppling Hayward poolbelysning??
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2022, 06:32:13:13 »
👍Tack för förslag. Det får nog bli så för mig med.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan