VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: brun-gult vatten från egen brunn  (läst 18812 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tomelf

SV: brun-gult vatten från egen brunn
« Svar #30 skrivet: juli 14, 2013, 21:41:46:46 »
Ja det är nog möjligt att jag hade i lite extra. Vad jag menade med inget utslag så menar jag på test-stickor. Och eftersom jag har fått ha i ph-plus när jag hade fyllt poolen första gången för att få ett bra utslag på stickorna så borde det väl vara för lågt i brunnen från början. Observera att detta är inte en brunn som är i bruk, utan en grävd brunn som inte har varit i bruk på många år.

Mvh

Poolgiganten

Utloggad SingingSailor

SV: brun-gult vatten från egen brunn
« Svar #31 skrivet: juli 14, 2013, 22:43:05:05 »
Ursäkta, jag missade att du hade i pH plus i början.
Har man hårt vatten i egen brunn så tror jag det oftast även har hög alkalinitet, och pH över 7.
Jag skulle tro att pH mätningen med stickor inte gett rätt resultat. Jag har svårt att få riktiga eller repeterbara värden, och många andra har också rapporterat problem med stickor. Tabletter eller droppar tycker jag fungerar mycket bättre för pH mätning.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad TommyC

SV: brun-gult vatten från egen brunn
« Svar #32 skrivet: juli 15, 2013, 08:12:31:31 »
Jag använder teststickor och har inga problem med det.
Det är lättare att läsa av stickorna inomhus, därför tar jag in ett glas med poolvatten och testar i köket som ligger på skuggsidan av huset.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan