CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Varför roterar inte robotdammsugaren?  (läst 1101 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nina P

Varför roterar inte robotdammsugaren?
« skrivet: juli 09, 2020, 21:56:22:22 »
Jag köpte en robotdammsugare från Bestway  - Aquatronix  - och får den inte att rotera i poolen. Den kör mot en vägg och sedan fastnar den. Någon som har koll på hur dessa funkar, har vi missat någon spärr på den? Tacksam för snabbt svar!

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Varför roterar inte robotdammsugaren?
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2020, 17:07:01:01 »
Ja poolrobotar har ingen inbyggd styrning eller sensorer dom kör bara framåt eller bakåt, då o då stannar suget och drivningen och den lättar från botten , sen går igång i gen o kör därmed alltid helt varierat , beroende på hur den hamnar på botten igen, när den kör in i en vägg står den den o tuggar tills är dax att slå av o får en ny riktning

Utloggad Annalunda

SV: Varför roterar inte robotdammsugaren?
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2020, 17:54:09:09 »
Jag köpte en robotdammsugare från Bestway  - Aquatronix  - och får den inte att rotera i poolen. Den kör mot en vägg och sedan fastnar den. Någon som har koll på hur dessa funkar, har vi missat någon spärr på den? Tacksam för snabbt svar!
Jag köpte en robotdammsugare från Bestway  - Aquatronix  - och får den inte att rotera i poolen. Den kör mot en vägg och sedan fastnar den. Någon som har koll på hur dessa funkar, har vi missat någon spärr på den? Tacksam för snabbt svar!

Hej, har ni hittat någon lösning?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag