VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Massagebadkar. Nu är vi på gång.  (läst 17530 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

Massagebadkar. Nu är vi på gång.
« skrivet: januari 28, 2008, 18:55:57:57 »
Hej, nu är det (snart) dax att renovera badrummet o undrar om ni som har massagebadkar är nöjda? Använder ni bubbelfunktionen eller är det nyhetens behag?

Någon har även sagt att om man inte använder bubblor under en tid så ligger det vattnet kvar i slangarna så att nästa gång man startar så är det gammalt unket vatten som kommer först. Stämmer det verkligen? Det står på de jag tittat på, "Självdränerande slangar", bör väl betyda att inget vatten blir ståendes kvar, eller?
Hörs pumpen som driver bubblorna mycket? 

Funderar även på ett Steamshower (ej med badkar), så ni som har detta, är ni nöjda?
Jag gillar ju att basta men bastu får jag inte plats med.

Vill inte ha allt i ett!
 <help>

« Senast ändrad: augusti 03, 2008, 14:42:06:06 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #1 skrivet: januari 29, 2008, 14:24:30:30 »
Hadde massajekar inntil søndag og vi valgte for 6 år sia å droppe luftbobler da det er lettere at smuts osv setter seg i dette systemet. Det er morsomt med bobler men det massajen vi bruker for velvære. I dag leveres systemene med autom. tømmesystem så det bør være bedre ivaretatt. Legg merke til at du må åpne tømmeventilen maks for at selvtømmingen skal virke. Skulle vi valgt i dag hadde vi droppet luft også fordi bruken av dette systemet kjøler vannet raskere og det bør derfor overveies å kjøpe med varmekolbe.   :D

2 motorer støyer mer enn en.

Liker du å bruke bdstu kan du se nærmere på Infarød-badstu, eksempel på slik her.
« Senast ändrad: januari 29, 2008, 14:28:11:11 av Bidda »

Utloggad Fia

SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #2 skrivet: januari 29, 2008, 19:44:24:24 »
Tack Bidd@ :)
Vi funderar på massagekaren, W0802 eller W0819 o duschpalats PZS 0909 III, från de här stället. W0802 är det lång leverans på men det andra har de hemma.
http://www.pm-hem.se/

Vi har ett ganska litet badrum så större får inte plats. Badkaret ska vara rakt för jag vill ha det inbyggt (med inspektionslucka). Karln min muttrar mycket över det. ::) Han vill inte mura in det!

Vi är tveksamma till massagekaret men Steamshowern ska vi ha. Jag gilla att koppla av med en bra bok i badet så frågan är om jag inte tycker att det är lugnare utan bubblor (inte använda dem):-\

Ska dit imorgon o titta igen.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #3 skrivet: januari 29, 2008, 20:08:00:00 »
 O0 Potter er bra, vi så på PZF1709 men kunne ikke ta denne da den har en tett sidevegg hvor vi har et vindu. Ville ha valgt w0802 fordi det bare er umulig å ligge 2 i et sånt kar over lengere tid  ;) Vi ville definitivt ikke ha murt det inn da jeg selv har måtte ta ut vårt karet 3 ganger på 5 år for smålekasjer, masse arbeid. Legg pengene i pene fontpaneler og legg i isolasjon på innsiden for å dempe motorlyd.   8)

Utloggad Fia

SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #4 skrivet: januari 29, 2008, 20:33:09:09 »
Att försäljaren rekommenderade 0819 var för att jag vill ha ett så djupt som möjlig o man behöver inte montera båda "kuddarna". Djupet på 0819 är 68 cm o på 0802 56 cm, fast jag tycker att 0802 är snyggare o bättre nackkudde! Längden på dom är den samma o jag misstänker att jag blir själv i det, gubben min gillar inte att bada i kar. :)
Isolering - tack för tipset!! O0 Det hade jag inte en tanke på men det ska vi fixa!

Kanske ska lyssna på min karl o strunta i att mura in det hm....... vill inte krångla till det i onödan.
« Senast ändrad: januari 29, 2008, 20:37:45:45 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #5 skrivet: januari 31, 2008, 22:00:17:17 »
Ble dere enige med selger om et kjøp?

Utloggad Fia

SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #6 skrivet: januari 31, 2008, 22:03:30:30 »
Har inte bestämt oss än. Fick med den stooora badkarskatalogen hem idag så vi kan titta i lugn o ro, blir så stressad i butiken.
Svårt att välja, jag vill ha så djupt som möjligt. ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #7 skrivet: februari 27, 2008, 10:40:01:01 »
Valget falt på?

Utloggad Fia

SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #8 skrivet: februari 27, 2008, 12:33:52:52 »
Vägen till beslut har varit lång!!!! ::) ;D

Nu är det bestämt att det blir massagekar WO827 o en "vanlig" duschhörna med takdusch o handdusch o glasdörrar med sk. släplist. Steamshower maskin kan nog bli lite för mycket för vårt lilla badrum. Det är 3,45*1,90 stort. Karet ska stå tvärs över så det blir 10cm kvar på var sida.
Stoppar in en bild sen när vi börjar men det blir först under april/maj.

http://www.pm-hem.se/
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Massagebadkar - Steamshower.
« Svar #9 skrivet: februari 27, 2008, 13:04:10:10 »
 O0 blir bra dette, bilder må vi ha når dere kommer igang.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan