VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 1107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik_malmo

Poolrobot
« skrivet: maj 06, 2022, 07:49:23:23 »
Hej alla

Måste man verkligen lägga 10.000 på en poolrobot, eller finns det bra budgetalternativ med god hållbarhet?
Jag har haft en fruktansvärt dålig robot från Outl1 som i princip gått sönder efter varje säsong.
Jag förstår att man får vad man betalar för, men vissa robotar känns lite väl dyra.

Tar tacksamt emot tips i mellanklassen.


Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Poolrobot
« Svar #1 skrivet: maj 06, 2022, 18:18:32:32 »
Jag har en Astral Reaction. Kostade ca 4.500 kr för några år sedan. Den är enkel. Borstar inte utan suger bara upp löst skräp på botten. Klättrar inte på väggarna.

Den gör vad jag förväntade mig att den skulle göra. Jag bottensuger manuellt vid uppstart, sedan sköter Astralen resten av säsongen.

Utloggad Stego

SV: Poolrobot
« Svar #2 skrivet: juli 02, 2022, 18:13:13:13 »
Ja dessvärre är robot en dyr historia. Min gick på nästan 20 tkr men den gör rent i poolen, inget snack om det. Min kan ta väggar och vattenlinje men det är iofs överkurs tycker jag med faciti näven. Det är enklare att skrubba väggar och vattenlinje.
Men botten blir superren. Det är ju det som är det viktigaste. Det finns bra skrubbande robotar för bara botten i den prisklass du pratar om. Poolklubben marknafsför hyfsade grejor. Prata med dom.

Utloggad Oni

SV: Poolrobot
« Svar #3 skrivet: juli 04, 2022, 11:47:59:59 »
Jag är i samma sits som dig.
Har läst och googlat men det verkar som om just nu så köper leverantörerna testen då typ samma produkter dyker upp i olika test.
Men jag har ändå intresserat mig utav två st från swim & fun. dem finns på Tretti så ring dem och kolla om dem kanske kan ge dig ett bättre pris.
just nu väntar jag med att köpa då jag har 3st offerter på alla tillbehören hos tre leverantörer så håller på och förhandlar med dem :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan