CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kinaprylar  (läst 760 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Coolpool

Kinaprylar
« skrivet: april 15, 2022, 20:55:15:15 »
Hej, håller på att färdigställa en inomhuspool och behöver köpa all utrustning, dvs pumpar filter m.m. Har varit i kontakt med ett kinesiskt företag som säljer det mesta i poolväg. Tycker det är slående likt dom svensksålda produkterna man ser på marknaden, fast en bråkdel av priset! Tror ni att det är vågat att köpa kinesisk utrustning?  Är det någon kunnig själ som vill råda mig vad man bör välja för pump, filter, klordoserare och returinlopp till poolen.
Min pool Rymmer 36m3 och har ett snittdjup på 1,4m. Pumpen kommer stå i höjd med botten.
Bifogar lista med priser på kinautrustningen.
Tack på förhand alla kunniga människor!

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Kinaprylar
« Svar #1 skrivet: april 16, 2022, 08:52:47:47 »
Jag skulle personligen inte chansa med kinesiska el-prylar. Speciellt el i närheten av vatten. Har för mig att vid självimport av elprylar är man skyldig att säkerställa att svenska krav uppfylls. Annars kommer ingen försäkringsbolag kompensera vid eventuella skador

Utloggad TommyC

SV: Kinaprylar
« Svar #2 skrivet: april 16, 2022, 10:58:41:41 »
Jag håller helt med, inte värt att chansa med säkerhet. Andra problem brukar vara bristfälliga installationsanvisningar och driftsanvisningar, tillgång till reservdelar över den förväntade livslängden, leveranstid för delar, garanti kan man nog glömma osv.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Kinaprylar
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2022, 08:04:31:31 »
Den mesta poolutrustningen tillverkas inte i Kina utan i Syd- och Östeuropa. Vill du komma ner i pris kan du googla och köpa från något annat EU-land. Svenska priser på poolutrustning är väldigt höga.
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag