VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lämna luft/vatten poolvärmare på under vintern  (läst 1231 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alex3000

Lämna luft/vatten poolvärmare på under vintern
« skrivet: april 07, 2022, 12:39:34:34 »
Jag har nyligen flyttat till hus med pool och noterade idag när jag lyfte på överdraget till luftvärmepumpen att strömmen var på?? Finns det ngn anledning att ha den på under vintern? Rör är urkopplade så den torde vara tömd på vatten.
Får också felkod E3 vilket signalerar no water flow vilket känns rimligt  :)
Den verkade dra ca 5W nu vid +2 - vet inte om den kör ngn värmeslinga vid minusgrader.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Lämna luft/vatten poolvärmare på under vintern
« Svar #1 skrivet: april 10, 2022, 16:10:11:11 »
Du slipper ställa klockan i värmepumpen  ;D
Jag bryter inkommande matningar till pumprummet och därmed också till värmepumpen. Har aldrig ens tänkt på att lämna den med kraftmatningen på. Jag ser ingen vits med att lämna den på förutom att jag alltid måste ställa klockan vid start då jag använder tiduret för att starta och stoppa värmepumpen.
Det viktiga är att värmepumpen töms på vatten så att värmeväxlaren eller dess interna rör inte fryser sönder.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad nyburjare

SV: Lämna luft/vatten poolvärmare på under vintern
« Svar #2 skrivet: april 14, 2022, 14:31:45:45 »
NÄ den drar inte 5 kw  :) möjligtvis någon mikrowatt till displayn

Utloggad Alex3000

SV: Lämna luft/vatten poolvärmare på under vintern
« Svar #3 skrivet: april 14, 2022, 15:05:30:30 »
NÄ den drar inte 5 kw  :) möjligtvis någon mikrowatt till displayn

Den drar 5W som jag skrev  :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan