CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckande ovanmarkspool  (läst 1184 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davidkulneff

Läckande ovanmarkspool
« skrivet: februari 21, 2022, 13:29:24:24 »
Hej.
När jag tömde ur vatten för vinterstängning märkte jag att poolen läcker någonstans. Det är en ovanmark 5,5 från JF. Vattennivån är någon decimeter över marken nu. Har ju listat ut att "hålet" är i den höjden, men har ni något tips på hur jag enklast kan hitta var det är, och sen hur jag lagar det på bästa sätt? Vill ju gärna göra det så fort som möjligt så man kan vara redo att starta upp sen när väl värmen kommer!

/David

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Läckande ovanmarkspool
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2022, 14:17:21:21 »
Hej.
När jag tömde ur vatten för vinterstängning märkte jag att poolen läcker någonstans. Det är en ovanmark 5,5 från JF. Vattennivån är någon decimeter över marken nu. Har ju listat ut att "hålet" är i den höjden, men har ni något tips på hur jag enklast kan hitta var det är, och sen hur jag lagar det på bästa sätt? Vill ju gärna göra det så fort som möjligt så man kan vara redo att starta upp sen när väl värmen kommer!

/David

Då poolen är ovanmark och vattnet har runnit ut ner till hålets nivå kan en tanke vara att lysa med en stark lampa på utsidan, då borde man från insidan sen en liten ljus prick där hålet är. Läcker det i en skarv eller annat, kanske det är svårare att se. Vart tar allt vatten vägen? Kan man inte se droppar på utsidan?

/H

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag