CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ovanmarkspool från Hornbach  (läst 40737 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad -J-

  • PoolNoob
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #20 skrivet: juli 23, 2007, 12:05:35:35 »
@Kvärlövsbo ; Tack för prisuppgiften från Hornbach, då är de billigast än så länge ;).

Jag skulle gärna vilja se bilder av montering / färdigställande av poolen om Du har några . . . :)

Poolgiganten

Utloggad ejbyggproffs

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #21 skrivet: juli 23, 2007, 12:09:27:27 »
@Kvärlövsbo ; Tack för prisuppgiften från Hornbach, då är de billigast än så länge ;).

Jag skulle gärna vilja se bilder av montering / färdigställande av poolen om Du har några . . . :)

Tack för prisinfon, kul att kvalitén känns bra :)

Skulle gärna också se lite bilder om du har tid och möjlighet.

mvh Fk

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #22 skrivet: juli 23, 2007, 13:49:54:54 »
@Fia   Tack för tipset. Nu är det 16 grader i vattnet så förhoppningsvis ordnar det sig när solen värmer på  :)

Angående bilder har jag massor. Ska bara lista ut hur man får in dem på bästa sätt. Några tips? (det har säkert stått massor av det i forumet men jag har inte haft tid att leta  ;))

/Björn

Utloggad Fia

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #23 skrivet: juli 23, 2007, 19:00:05:05 »
Snabbaste sättet tryck på "Svara" - "Fler alternativ" till vänster under skrivrutan - "Bifoga". Bilderna måste vara förminskade, eller läs denna tråd.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Vill du bara lägga in bilder läs avsnittet skrivet av mig, vill du göra ett album till en hemsida, läs hela.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #24 skrivet: juli 26, 2007, 13:37:13:13 »
Här är lite bilder på förarbetet...

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #25 skrivet: juli 26, 2007, 13:39:19:19 »
...och lite bilder på början av poolbygget...

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #26 skrivet: juli 26, 2007, 13:42:15:15 »
...och så var det dags att sätta lite trä på poolen...

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #27 skrivet: juli 26, 2007, 13:44:25:25 »
...börjar närma sig färdigt...

Utloggad Fia

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #28 skrivet: juli 26, 2007, 13:50:29:29 »
Den är riktigt snygg den poolen, träramen runt den gör vädigt mycket.  <sol>
Är det inte så att man kan ta bort trätrappan på utsidan? Smart lösning!
Hur gick det med vecken har några försvunnit?
« Senast ändrad: juli 26, 2007, 13:53:55:55 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Kvärlövsbo

SV: Ovanmarkspool från Hornbach
« Svar #29 skrivet: juli 26, 2007, 13:55:23:23 »
...och det egenhändigt snickrade poolhuset   :)
Detta är dock provisoriskt då det ska byggas ett upphöjt altandäck på denna sida av poolen. Men det är stor risk att det blir nästa års projekt  ;)

Lite tips till de som köper den här poolen. Det har varit ett helsike att få alla kopplingar täta. För det första när det gäller utloppet, där sitter i ordning innefrån, utlopp, teflonbricka, packning, liner, plåt. Teflonbricka är där för att man inte ska twista linern, dock så gör den bara det omöjligt att få utloppet helt tätt. Mitt tips är att plocka bort denna. Det gjorde jag efter att  ha svurit en del och vips så var allt helt tätt.
Mitt andra tips, använd gängtejp överallt där ni kan. T.ex. vid slangkopplingar i pumpen, skruvarna i utloppet osv. Allt läckte från början oavsett hur hårt eller löst man drar, men med gängtejp, allt blir tätt direkt. Rekommenderas varmt   :)

Hoppas att detta hjälpt någon. På det stora hela så kan jag så här långt rekommendera poolen, dock så har jag bara 17 grader i den så det har inte blivit så många dopp än...

/Björn

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag