VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Försäkring för poolen  (läst 3498 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Diamanten

Försäkring för poolen
« skrivet: maj 19, 2020, 11:52:52:52 »
Jag undrar om någon fått ut någon ersättning från ett försäkringsbolag tex folksam om poolen läcker vatten någonstans eller om värmepumpen har gått sönder? Har ni behövt någon tilläggsförsäkring för just poolen eller inte?
Ingemar

Poolgiganten

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Försäkring för poolen
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2020, 12:18:59:59 »
Ring och kolla med ditt försäkringsbolag. Skriv gärna svaret här så vet vi andra vad som gäller, i alla fall för ditt försäkringsbolag.

Jag har TryggHansa. Jag ringde och frågade om hemförsäkringen täckte skador på poolen. Det skulle den göra med normala självrisker (inte mer än runt 5000 om jag kommer ihåg rätt). Den skulle gälla om någon tex trillade genom pooltaket så att det pajade, eller om poolen "sprack" och krävde omfattande lagning. Antar att "normalt slitage" inte täcks, tex om ett antal år gammal liner spricker... Antar att man inte vet säkert förrän man anmäler en skada...
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Diamanten

SV: Försäkring för poolen
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2020, 13:55:01:01 »
Ok, jag lägger in här när jag får reda på vad/var försäkringen gäller, har i nuläget Folksam.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Försäkring för poolen
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2020, 21:35:10:10 »
Lägger in en tidigare länk om frågan.
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3191.30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan