CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooldäck till en INTEX pool.  (läst 3133 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rabbadab

Pooldäck till en INTEX pool.
« skrivet: december 02, 2018, 21:08:55:55 »
Så i somras blev det ett lite av ett spontan bygge av ett pooldäck till vår gamla INTEX pool. Jag hade tänkt att sommarens projekt skulle bli fixa alla anslutningar och göra värmepumpen och pumpen lite mer mobil. Se min andra tråd om att pimpa en INTEX pool.

Så jag insåg rätt tidigt i somras att jag skulle få stå vid poolkanten och hålla ett öga på dottern som precis börjat simma så jag skissa upp en snabb konstruktion och satte fart. Inget är byggt för att stå för evigt då man inte vet hur länge poolen håller.

Själva bygget
Vi tryckte ned stolpankare med traktorn första dagen. Gick väldigt snabbt (vi får se hur de klarar vintern och tjälen...)
Bestämde att det skulle bli en yta som stack ut bara från ett håll så inget runtom poolen. Jag gjorde den så stor som de bärlinor som vi köpte. Tror de är 5,5 m.
Efter dag 2 så började golvet komma på plats. Bestämde rätt snabbt att inte såga till varje ända på trallen efter poolen utan att det fick bli en trall ovanpå som blev övergången till poolen. Det har fungerat väldigt bra. Att tänka på är att ha tillräckligt med avstånd till poolen då den rör på sig och att ingen klämmer fingrarna emellan.
Efter dag tre så var alla trall på plats och skruvad med rostfri skruv ( det hjälper att ha en skruvautomat  märkte jag).
Dag 4 trappan på plats och sedan dag 5 blev det räcke.

Poolgiganten

Utloggad Varmtibadet

SV: Pooldäck till en INTEX pool.
« Svar #1 skrivet: december 07, 2018, 12:47:48:48 »
Snyggt, o snabbt jobbat!

Vi är några st här på forumet som har Intex Ultraframe pooler inbyggda i altaner och låter stå ute året om. Min är inne på 6:e sommaren nu tror jag... :)


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag