VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vinterförvaring  (läst 2374 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SARROW

Vinterförvaring
« skrivet: augusti 16, 2018, 18:46:49:49 »
Hej.
1. Min rörram ligger väldigt nära trallen då poolen är inbyggd  (Intexpool), hur mycket skjuter den där uppe om man tappar ur under in o utlopp och ställer i sandfyllda dunkar?

2. Tar in in kulventiler o slangar också som sitter runt pump och vp eller klarar dom frosten o snön ?

Poolgiganten

Utloggad Mickelin

SV: Vinterförvaring
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2018, 21:51:53:53 »
Jag har också inbyggd Intex 732x366. Jag skruvar av anslutningar och ventiler och tar in pumparna i garaget. Tömmer till under inloppen men struntar i dunkar. Täcker med presenning. Har funkat bra tre vintrar nu.

Utloggad SARROW

SV: Vinterförvaring
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2018, 22:47:27:27 »
Jag har också inbyggd Intex 732x366. Jag skruvar av anslutningar och ventiler och tar in pumparna i garaget. Tömmer till under inloppen men struntar i dunkar. Täcker med presenning. Har funkat bra tre vintrar nu.

Vad täcker du? Tycker man ser iskuben i poolen?

Utloggad Varmtibadet

SV: Vinterförvaring
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2018, 10:05:34:34 »
Hej.
1. Min rörram ligger väldigt nära trallen då poolen är inbyggd  (Intexpool), hur mycket skjuter den där uppe om man tappar ur under in o utlopp och ställer i sandfyllda dunkar?

2. Tar in in kulventiler o slangar också som sitter runt pump och vp eller klarar dom frosten o snön ?

Jag är inne på min 6-7sommar nu med min inbyggda 549x274.

1. När du tömmer så skjuter den in poolramen ett antal centimeter, jag har en liggande (högkant) bräda som gömmer hela rörramen. När poolen töms på vintern puttas dessa brädor lite av ramen men det har inte varit några problem

2. Ja, allt tas in förutom till och från slangarna (för krångligt att komma åt de, däremot töms de på vatten. De ligger sedan skyddat under altanen. Alla slangar har hållt än så länge!

Jag täcker min pool med vanliga takplåtar från byggmax. Bygger ett regelverk som lutar, så inte belastningen från snön blir för tung.

Utloggad JeanetteL81

SV: Vinterförvaring
« Svar #4 skrivet: september 01, 2018, 07:35:32:32 »
Jag har också inbyggd Intex 732x366. Jag skruvar av anslutningar och ventiler och tar in pumparna i garaget. Tömmer till under inloppen men struntar i dunkar. Täcker med presenning. Har funkat bra tre vintrar nu.

Hej. Håller presseningen för snön, eller sjunker den ner? Hur fäster du din?
Tack

Utloggad Mickelin

SV: Vinterförvaring
« Svar #5 skrivet: september 07, 2018, 20:48:22:22 »
Fäster pressen med stroppar och rep. Skottar av den när snön blir för djup. Alternativt låtter man pressen ligga på vattnet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan