CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mosaik pool  (läst 16689 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad swanthe

SV: Mosaik pool
« Svar #10 skrivet: maj 02, 2012, 13:28:40:40 »
Går det att spackla allt med epoxy?
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Poolgiganten

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Mosaik pool
« Svar #11 skrivet: maj 02, 2012, 20:25:15:15 »
Jösses, inte för att vara den som är den, men har du pratat med någon om hur man gör en pool? En mosaikpool funkar knappt på våra breddgrader då dessa tenderar att frysa sönder på vintern. Jag tror att här inne i poolforum finns det bra en handfull moasikpooler och de flesta är inomhus och gjutna i betong. Sorry, vet inte ens vad jag ska säga, du får nog göra om och göra rätt...
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad EliasD

Mirakelmedel för att försegla fogmassa i pool?!
« Svar #12 skrivet: maj 09, 2012, 20:27:39:39 »
Kan knappast vänta!! Har en mosaikpool som läcker vatten (i och med att fogmassan inte är vattentät och släpper igenom vatten!). Alla experter som jag pratat med säger: Du måste ta bort mosaiken och ordna tättskikten och lägga på mosaiken igen (ja, och detta kommer bara att kosta mig ca 100.000!). Men efter att ha ägnat MÅNGA MÅNGA timmar åt att söka på nätet, verkar jag ha hittat en produkt som sägs försegla fog i pool riktigt bra! Det bästa är att man kan måla produkten på både mosaiken men även på fogmassan utan att det ska synas alls! Då det inte gick att köpa produkten i fråga i Sverige, har jag beställt 11 liter från England! Jag kommer att få produkten om 5 dagar och om ca 10 dagar vet jag om produkten kunde göra mirakel eller inte! Varenda en säger att det inte är möjligt att göra poolen (som inte har ett bra tättskikt bakom) vattentät (utan att riva mosaiken) men jag vet om det är sant eller inte om någon vecka!! Om produkten funkar kommer jag att berätta för er vad den heter! O0   

Utloggad Fia

SV: Mosaik pool
« Svar #13 skrivet: maj 09, 2012, 20:38:27:27 »
Hej EliasD.

Flyttade ditt senast inlägg till din första tråd då det handlar om samma ämne.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad monne81

SV: Mosaik pool
« Svar #14 skrivet: maj 09, 2012, 20:42:02:02 »
Låter som en väldigt bra produkt. Jag hoppas verkligen att den funkar. Om detta nu funkar
har du någon info om hur länge den ska hålla??

Utloggad EliasD

SV: Mosaik pool
« Svar #15 skrivet: maj 09, 2012, 20:51:08:08 »
Jag pratade direkt med leverantören och han sa att den håller i många år! Orsaken att jag inte vill tala om vad produkten i fråga heter är att jag inte vill "vilseleda" andra som har samma problem! Först vill jag verkligen testa och se om det funkar! Men funkar det, kommer jag att bli mycket mycket imponerad!!

Utloggad Matthias

SV: Mosaik pool
« Svar #16 skrivet: maj 09, 2012, 22:56:00:00 »
Skittråkigt att höra, :'(
Du säger att du får hem produkten om fem dagar och om 10 dagar vet du om det funkar...
Hela din leca konstruktion lär ju var totalt dyblöt.? rent spontant känns det som att du måste sätta nån form av provisoriskt tak över poolen för att skydda mot regn under tiden den står och torkar.
För det antar jag att leverantören till den här produkten har påtalat att du måste tömma poolen och låta den torka.?
Sen lär du lägga en primer kanske för att få bästa vidhäftning.
Lycka till!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Mosaik pool
« Svar #17 skrivet: maj 10, 2012, 08:33:37:37 »
Mmm, håller med, i bästa fall är poolen så torr att du kan behandla den om en månad eller så.
Kanske måste du tömma den, täcka den/vattensäkra den och sedan köra rejäl avfuktare några veckor för att den skall bli torr nog att behandla.
Skall det bli tätt med en ytbehandling krävs det säkert att fogen verkligen är torr och kan suga in den nya ytbehandlingen.
Du har ju även mättat marken runt omkring med vatten...
Dock, risken för sprickbildning finns säkert om du torkar upp poolen FÖR fort.
Är fyllningen runt poolen av dränerande material, och har du dräneringsledningar vid/under poolen?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Pea

SV: Mosaik pool
« Svar #18 skrivet: maj 10, 2012, 21:44:07:07 »
Lite nyfiken bara, hur fick du idén att sätta mosaik på Leca sten?
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad EliasD

SV: Mosaik pool
« Svar #19 skrivet: maj 15, 2012, 20:38:32:32 »
Poolen har varit tom sedan i september 2011! Då jag har bra pool-plåtar, så har det bara kommit in lite vatten i poolen sedan september! Produkten fick jag från England idag (15 maj)! Då poolen är torr kommer jag att applicera produkten på fredag (18 maj) då prognosen säger att det inte regnar i STHLM trakten!. Sedan kommer jag att fylla poolen med vatten! Så, svatret på om produkten fungerade eller inte vet jag om en vecka-10 dagar!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag