VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stor pool delux  (läst 4353 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fighter

Stor pool delux
« skrivet: september 28, 2017, 18:36:48:48 »
Hej!

Vi har fått hem våran Stor pool Delux från JF-Fritid nu och till våren kommer vi gräva ner den och installera den.
Min stora önskan är att få tag i folk som köpt pool från JF-Fritid och få tag i er som har installerat den med värmepump.Vad har ni köpt för värmepump och är ni nöjda med den?
Alla är välkomna med förslag och ideer om vad man ska köpa för värmepump.
Har fått ett förslag på Aqua Heat 6 eller 9 men som köpare vill man komma ner så lågt som möjligt i pris  O0 ;D ;)
Jobbar som service elektriker och har gjort några pool anläggningar med Folkpool men deras ligger ju runt 13.000:- så det är jag inte sugen på att köpa.

Kom med förslag  8)

//Robban

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Stor pool delux
« Svar #1 skrivet: september 28, 2017, 19:31:34:34 »
Hej och välkommen hit!

Börja t ex med att plöja igenom Gaddens tråd om Storpool och läs alla byggtrådar av folk som skrivit där. Sen vet du det mesta om Storpool. Brilix är en populär värmepump som (oftast) verkar fungera bra i den lägre prisklassen.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fighter

SV: Stor pool delux
« Svar #2 skrivet: september 28, 2017, 19:45:37:37 »
Tackar Tommy

Ja jag har läst på några ställen att folk kört med Brilix men vad vet inte kvaliten på den så jag vill veta lite mer om den isåfall.

Ska kolla gaddens tråd där,tackar.

Mattias Green

  • Gäst
Mattias Green
SV: Stor pool delux
« Svar #3 skrivet: september 29, 2017, 11:57:51:51 »
Vi byggde en 5,5m rund i våras. Till den valde vi att koppla in G&J pump. Fråga på! :)

Utloggad Fighter

SV: Stor pool delux
« Svar #4 skrivet: september 29, 2017, 15:43:10:10 »
Vi byggde en 5,5m rund i våras. Till den valde vi att koppla in G&J pump. Fråga på! :)

Vad kostade en sån pump och är ni nöjd med den?Vad drar den i el på sommaren?

Utloggad Cybertron

SV: Stor pool delux
« Svar #5 skrivet: september 29, 2017, 17:50:02:02 »
Hej Fighter
Vi köpte och byggde en storpool delux, 6.1x3.6m modellen. Till denna köpte vi till slut en Swim&Fun Xpress 9+ .
http://swim-fun.dk/index.php/da/2014-06-26-08-57-58/opvarmning-af-pool-og-spa/varmepumper/product/273-xpress-9-varmepumpe-30-000-l

Detta då jag ville ha en smidig pump med 230v stickpropp samt vertikal pga. utrymmesskäl och som inte kostade för mycket. Vi gav ca 12000:- för vår och den fungerade perfekt. Smidig med grafisk flödesvisning så man vet när det är optimalt flöde genom VP. Man behöver inte ha bypass till denna pump (jag har det ändå)

Utloggad Fighter

SV: Stor pool delux
« Svar #6 skrivet: september 29, 2017, 19:43:25:25 »
Hej Fighter
Vi köpte och byggde en storpool delux, 6.1x3.6m modellen. Till denna köpte vi till slut en Swim&Fun Xpress 9+ .
http://swim-fun.dk/index.php/da/2014-06-26-08-57-58/opvarmning-af-pool-og-spa/varmepumper/product/273-xpress-9-varmepumpe-30-000-l

Detta då jag ville ha en smidig pump med 230v stickpropp samt vertikal pga. utrymmesskäl och som inte kostade för mycket. Vi gav ca 12000:- för vår och den fungerade perfekt. Smidig med grafisk flödesvisning så man vet när det är optimalt flöde genom VP. Man behöver inte ha bypass till denna pump (jag har det ändå)

Hej Cybertron!

Tackar för eran version av hur ni gjorde.Jag ställer mig lite så där till vad gäller swim-fun men man kanske har fördomar  8) Men hur länge har ni haft den då?Priset är ju tyvärr mer än vad Aqua heaten kostar då den ligger på 9900:- och fått den rekommendrad men jag tar gärna emot vad andra har köpt.Vi har faktiskt oxå köpt 6.1*3.6m i stor pool delux.
Hur gjorde ni med grunden av poolen?Jag kommer köra singel 8-16mm sen lägga isolering i botten.

Utloggad Fighter

SV: Stor pool delux
« Svar #7 skrivet: september 29, 2017, 19:46:20:20 »
Hej Fighter
Vi köpte och byggde en storpool delux, 6.1x3.6m modellen. Till denna köpte vi till slut en Swim&Fun Xpress 9+ .
http://swim-fun.dk/index.php/da/2014-06-26-08-57-58/opvarmning-af-pool-og-spa/varmepumper/product/273-xpress-9-varmepumpe-30-000-l

Detta då jag ville ha en smidig pump med 230v stickpropp samt vertikal pga. utrymmesskäl och som inte kostade för mycket. Vi gav ca 12000:- för vår och den fungerade perfekt. Smidig med grafisk flödesvisning så man vet när det är optimalt flöde genom VP. Man behöver inte ha bypass till denna pump (jag har det ändå)

Föresten har ni kollad vad swim-fun pumpen drar i el?

Utloggad Cybertron

SV: Stor pool delux
« Svar #8 skrivet: september 29, 2017, 20:07:20:20 »
Föresten har ni kollad vad swim-fun pumpen drar i el?

Hej, jo vi hann tyvärr inte köra den så länge då vi fick den så sent (2:veckan i augusti) men vi körde den i 3 veckor och den hade inga problem att värma poolen upp till 32 grader,. vi har ingen täckning på poolen eller tak. Den drar ca. 1,3kw när den går, och ger ut (under optimala förhållanden) 9.1kw.
Vädret vi hade här på ön där jag bor, var ca. 15-20 grader, blåsigt och molnigt under de tre veckorna (enstaka dagar med sol) så den fick jobba lite, men klart värt det!
Nu är det inte Swim&Fun som tillverkar pumpen (bara återförsäljkaren i norden).

Angående botten på poolen, så lade vi singel och sedan xps300 på det. Fungerar jättebra, än så länge inga fotavtryck eller liknande.

Mattias Green

  • Gäst
Mattias Green
SV: Stor pool delux
« Svar #9 skrivet: oktober 11, 2017, 12:41:11:11 »
Köpte en P15 (kanske i minsta laget). Gav efter lite prutande 11 500 för den.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan