CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Renovera 60tals pool  (läst 1559 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sara84

Renovera 60tals pool
« skrivet: december 29, 2022, 15:59:54:54 »
Hej.
Mina föräldrar har en nedgrävd pool från 60-talet. Den är klädd i kakel. Vi anser nu att de behöver renovera poolen, se över rören samt byta ut de spräckta kakelplattorna. Har ringt diverse olika poolfirmor som inte jobbar med gamla nedgrävda pooler, har även testat rörfirmor. ingen vill ta sig ann denna gamla pool! Vart ska man vända sig?? (Västerås) Poolen är 4x6m men ett sluttande djup på mellan 140-160cm

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Renovera 60tals pool
« Svar #1 skrivet: december 30, 2022, 08:33:48:48 »
Den där typen av jobb anses nog som högriskprojekt, skulle tro att det blir svårt, men det kan säkert finnas någon som tar sig an det.
Jag har dock inte påminna mig ha läst något om att någon lyckas hitta någon här i forumet.
Ofta blir det ett gör-det-själv-projekt när huset byter ägare.
Så tolkar jag i alla fall de trådar som finns i forumet om den där typen av renoveringar.

Hur ser det ut runt poolen, betong, trall, plattor?
Jag skulle tro att ni har störst chans att hitta någon som kan byta ut alla rör och anslutningar och plats-svetsa en ny liner invändigt.
Utan att veta vilken typ av betong, fuktspärr, fästmassa och så vidare är det nog få som vågar lämna garanti på ett jobb av typen du tänkt dig.
Men än en gång, det kan säkert finnas erfarna "experter" här och var i vårt avlånga land som har en beprövad metod.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MODERN POOL

SV: Renovera 60tals pool
« Svar #2 skrivet: mars 22, 2023, 17:48:53:53 »
Hello
Better put inside liner platsvetsad. If you want doing this you need chenge skimmer, inlopps and mayby lamps.The best liner is Alkorplan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag