VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!  (läst 6099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RoffeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 23
  • Kön: Man
  • Äntligen POOL!
    • Visa profil
    • Tankar i Trädgården, vår trädgård
"Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« skrivet: april 26, 2015, 21:55:01:01 »
Läste Villalivs senaste nr och hittade en artikel om ett fullskaligt markpoolbygge, dock utan pooltak men med ett poolhus och trädäck. Fick en smärre chock då jag summerade deras budget, 711 00 kr.  Alla som funderar på pool och läser den kommer väl att lägga sina eventuella poolplaner på hyllan. Själv kommer jag lätt under hälften, utan poolhus men med pooltak...

Iofs har de i artikeln lejt ut poolmonteringen och trädäcksbygget men ändå...
Block-pool från Tjällden 4x8 meter med gaveltrapp och svetsad liner.
100 kvm ny altan av tyckt trätrall.
VP: Hydro-pro 13
Pump: Victoria plus 0,78 kw
Filter: Cantabric 500 top
Vår byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.0

Vår trädgård: http://tankar-i-tradgarden.blogspot.se/

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #1 skrivet: april 26, 2015, 22:40:26:26 »
Jo och i senaste teknikens värld stod det om en ny BMW som kostar 890.000 kr.. men jag lägger inte mina bilköpar planer på is för de ;D,
Ps man behöver inte ens köpa rabatter för 30.000 kr som jag vill minnas va en post  8)

Utloggad Erica

SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #2 skrivet: april 26, 2015, 23:01:06:06 »
Känner igen det där... De där reklamtidningarna räknar alltid med allting super over the top och kommer upp till kostnader som de flesta inte skulle vilja acceptera. Precis som de där modemagasinen som tycks tycka att det är helt normalt att lägga en 4-5.000:- på ett par skor... Jag såg någon sådan där villatidning där man hade ett nummer just med en hel del om poolbygge och där man skrev att kostnaden för en gjuten betongpool alltid var minst en miljon, ofta mer. Vad räknar man då på ? Totalentreprenad och alltid lyxigt värre eller vad ? Bygger man pool själv talar man ju om en helt annan nivå på kostnaderna. Vi kom inte upp till ens i närheten av hälften av det trots att vi byggde inomhuspool och ett rymligt poolrum.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #3 skrivet: april 27, 2015, 09:02:26:26 »
Jag antar det ska vara 711 000 (saknas en nolla) eftersom en pool med däck för 71 100 kr måste ses som extremt billigt...  ;)


Vi hamnade runt 320 000 kr (+/- 20 000) och har då dessutom 140 kvm betongplatta, pooltak och poolhus/förråd i murad Leca...


Då har jag gjort 95% av arbetet själv så räknar man in timmarna för grävare, montörer, elektriker, rörmokare, etc. tror jag inte det är orimligt att hamna på det dubbla men hur man kan hamna på 711 000 kr och dessutom vara utan pooltak är helt ofattbart!



AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad RoffeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 23
  • Kön: Man
  • Äntligen POOL!
    • Visa profil
    • Tankar i Trädgården, vår trädgård
SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #4 skrivet: april 27, 2015, 09:46:48:48 »
Jag antar det ska vara 711 000 (saknas en nolla)

Då har jag gjort 95% av arbetet själv så räknar man in timmarna för grävare, montörer, elektriker, rörmokare, etc. tror jag inte det är orimligt att hamna på det dubbla men hur man kan hamna på 711 000 kr och dessutom vara utan pooltak är helt ofattbart!

Riktigt  :)

Upptäckte att jag också fått artikeln i min maillåda...
http://villaliv.net/bygga-pool/
Block-pool från Tjällden 4x8 meter med gaveltrapp och svetsad liner.
100 kvm ny altan av tyckt trätrall.
VP: Hydro-pro 13
Pump: Victoria plus 0,78 kw
Filter: Cantabric 500 top
Vår byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.0

Vår trädgård: http://tankar-i-tradgarden.blogspot.se/

Utloggad nyburjare

SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #5 skrivet: april 27, 2015, 10:01:58:58 »
Jag antar det ska vara 711 000 (saknas en nolla) eftersom en pool med däck för 71 100 kr måste ses som extremt billigt...  ;)


Vi hamnade runt 320 000 kr (+/- 20 000) och har då dessutom 140 kvm betongplatta, pooltak och poolhus/förråd i murad Leca...


Då har jag gjort 95% av arbetet själv så räknar man in timmarna för grävare, montörer, elektriker, rörmokare, etc. tror jag inte det är orimligt att hamna på det dubbla men hur man kan hamna på 711 000 kr och dessutom vara utan pooltak är helt ofattbart!

Du skriver inte omöjligt att hamna på det dubbla dvs 640.000 men du anser att 711.000 är helt ofattbart .. det är ju inte så enorm skillnad särskilt eftersom i dessa 711.000 i tidningen även omfatta 30.000 kr för växter om jag minns rätt, då pratar vi dina rimliga 640 mot tidningens 681 , inte så stor skillnad, inom felmarginalen

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #6 skrivet: april 27, 2015, 10:24:53:53 »
Du skriver inte omöjligt att hamna på det dubbla dvs 640.000 men du anser att 711.000 är helt ofattbart .. det är ju inte så enorm skillnad särskilt eftersom i dessa 711.000 i tidningen även omfatta 30.000 kr för växter om jag minns rätt, då pratar vi dina rimliga 640 mot tidningens 681 , inte så stor skillnad, inom felmarginalen


Nja, det fanns ju inte något pooltak så där saknas ca. 150 000 kr (om man räknar på monterat...)
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #7 skrivet: april 27, 2015, 10:28:24:24 »
Du skriver inte omöjligt att hamna på det dubbla dvs 640.000 men du anser att 711.000 är helt ofattbart .. det är ju inte så enorm skillnad särskilt eftersom i dessa 711.000 i tidningen även omfatta 30.000 kr för växter om jag minns rätt, då pratar vi dina rimliga 640 mot tidningens 681 , inte så stor skillnad, inom felmarginalen


Läste artikeln nu och där finns ju alla priser listade. Det var ju både vinterbonad friggebod och trädäck för 226 000 kr i listan och då är ju inte 711 000 kr längre orimligt.
Ett trädäck för 226 000 kr plus 15 000 kr för SIOO låter ju förstås inte som en speciellt bra affär... :o
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad nyburjare

SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #8 skrivet: april 27, 2015, 13:58:00:00 »
Det är dyrt att ha tummen mitt i handen  ::) inte minst om man behöver ett litet trä-däck av furu till duschen. kolla detta pris där kan vi snacka om sanslöst
http://www.folkpool.se/pool-produkter/mobler-och-utemiljo/tradack-till-sunny-dusch


Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: "Tidningen" Villalivs poolbudget!?!
« Svar #9 skrivet: april 28, 2015, 08:58:36:36 »
Det är dyrt att ha tummen mitt i handen  ::) inte minst om man behöver ett litet trä-däck av furu till duschen. kolla detta pris där kan vi snacka om sanslöst
http://www.folkpool.se/pool-produkter/mobler-och-utemiljo/tradack-till-sunny-dusch


Va? De skickar ju t.o.m. med 4 st. franska träskruvar... Då tycker jag det är rätt rimligt... (not)
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan