VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rostfri pool rostar  (läst 13202 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

SV: Rostfri pool rostar
« Svar #10 skrivet: juni 01, 2007, 22:37:45:45 »
Vilken pool har du?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad chris

SV: Rostfri pool rostar
« Svar #11 skrivet: juni 01, 2007, 23:24:57:57 »
Loctite har ett medel (Rostätare)som är mkt bra (fungerar dock bara om det finns rost ej för förebyggande)
står på förpackningen att vatten ej får komma på primerytan innan grundfärgen har målats över men på en av mina bilar har jag använt det på flertalet ytrostfläckar och det har fungerat ypperligt med bara den här primern sen i vintras, ytorna blev mattsvarta och har förblivit så utan någon förändring överhuvudtaget trots saltslask etc..
värt att prova.
Intex pool 9.75 x 4.8 x 1.35 , 55 kbm

Utloggad utopiazz

SV: Rostfri pool rostar
« Svar #12 skrivet: juni 02, 2007, 00:48:01:01 »
Jag läste en skrämmande artikel om en poolägare som köpt sin pool i rostfri plåt rostade upp efter 4år. Nu kan han trycka fingret igenom plåten. Jag hoppas att detta inte är ett vanligt problem

Att den var rostfri betydde nog att den var fri från rost vid leverans

Skämt åsido så används benämningen "rostfri" många gånger felaktigt. Sen finns det ju olika typer av rostfritt stål  och plåt

Egentligen borde det kanske ha stått rostskyddad men så blir det helt plötsligt rostfri i artikeln. För en "journalist" är det kanske samma sak eller så trodde kunden att den var rostfri då säljaren sa att den var rostskyddad

/Johan

Utloggad maga05

SV: Rostfri pool rostar
« Svar #13 skrivet: juni 02, 2007, 09:21:26:26 »
Jag har en ifrån en stor leverantör som säljer mest rostfria pooler. Vill ej skriva ut vem det är men jag pratade med plåtslageriet om orsaken till detta. Och det beror på när man tillverkar plåtar så kan det bli märken efter maskinen som bearbetat dem (små spår) och där kan det uppstå rostangrepp även på rostfritt. När det lokala plåtslageriet bearbetar rostfritt så polerar de plåtarna efteråt för att minimerar risken för angrepp. Nu tror jag ju inte min pool rostar sönder förstås. Men rostfri är den ju inte ialafall. Men men nu väntar linerbyte i helgen om vädret blir bra förstås, jag fotodokumenterar angreppen under dagen. Så om någon vill se det kan ni väl blänka till om det. Annars är det för eget bruk jag vill ha det dokumenterat.
Ska man ha äkta rostfritt får det väl bli en betongpool, den rostar ju inte iallafall.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag