Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pris för grävning  (läst 30374 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

SV: Pris för grävning
« Svar #20 skrivet: maj 27, 2008, 17:41:48:48 »
hyr en grävare, hyr en lastbil, ta ledigt 1vecka å gör jobbet själv.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad jungleba

SV: Pris för grävning
« Svar #21 skrivet: maj 27, 2008, 19:52:30:30 »

Bet. 14k utan matrial nu i helgen. Men inkl laser vattenpass och padding så det blev rakt och fint. Detta i stockholm. Och då stötte vi på en fin sten på 5-6ton som vi måtte hacka.

30k är för mycket. Lycka till.

/BJ

Utloggad Octavia

SV: Pris för grävning
« Svar #22 skrivet: maj 27, 2008, 20:33:01:01 »
Puh, det låter mycket. Jag betalade c:a 20000:- för en grop på 9x5 och djup 1,60 inkl bortforsling. Var bor du?

Utloggad camino

SV: Pris för grävning
« Svar #23 skrivet: maj 27, 2008, 21:58:30:30 »
Det verkar som att det kan skilja rätt mycket beroende på vart man bor, vi bor några mil norr om Göteborg här är det rätt svårt att få tag på en grävare just nu, har precis pratat med en annan grävare som kommer och tittar om någon dag eller två så får vi se.

Utloggad Megafonen

SV: Pris för grävning
« Svar #24 skrivet: maj 27, 2008, 22:00:49:49 »
Hej!
Ny på forumet, och på gång att planera för ett poolbygge 4x8m i N Stockholm.
Jag har än så länge fått två offerter på att gräva en grop på ca 9x5x1.8, dränerad,grusad och paddad botten samt återfyllnad runt poolen. Pris från båda ca 50kkr + moms :( :o Vet inte om det blir någon pool med dessa priser :'(
40kkr inkl moms låter ju som rena fyndet i jämförelse (även om jag tycker att även det är dyrt)

/M

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #25 skrivet: maj 27, 2008, 23:09:17:17 »
Det byggs rekordmånga pooler nu så priserna på dessa tjänster går upp. Det bästa är om Du kar en kontakt som kan hjälpa Dig. Då brukar det gå att få jobber gjort på en helg eller liknande till hyfsad kurs.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Mette

SV: Pris för grävning
« Svar #26 skrivet: maj 28, 2008, 07:13:15:15 »
Hej!
Jag hade grävning på löpande räkning, grävaren fick ta minsta maskinerna för att komma in på baksidan, 2 maskiner (en för grävning och en för körning av massor).

Det tog lång tid, marken såg ut som en stenmur, flera gånger trodde vi att det var berg, grävningen tog drygt 2 dagar och sedan halvdag för padda i poolen och lite återfyllning och sedan när poolen var klar 1 ½ dag för att flytta tillbaka alla stenar för ny slänt och fylla upp med grus runt poolen ,markduk .dräneringsrör och grus/putssand ingick men ingen bortfortsling av masssor(jag hade behov av dom själv).
Prisen inkl moms blev ca 31 000 kr, men hade jag haft sandjord utan massa sten hade priset varit hälften.
Mvh Mette
 

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #27 skrivet: maj 28, 2008, 10:21:41:41 »
Hej på er alla

 Jag betalade 20 000:- för grävning-bortforsling-markduk-dräneringsrör+brunn-makadam till bottenplattans formning. Det var bara grävning o ta bort som de gjorde, sen låg materialet i högar för eget arbete. Men det var 2001 så priser mm har nog stigit en bra bit se´n dess.

 Hälsningar JPe

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pris för grävning
« Svar #28 skrivet: maj 28, 2008, 11:11:28:28 »
En grävare en dag bör inte kosta mer än 10 000 kr. Bortforsling bör inte kosta mer än 5-10 000 kr.

Om det till detta kommer fyllnadsmaterial och paddning så är ett högre pris motiverat.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad camino

SV: Pris för grävning
« Svar #29 skrivet: maj 28, 2008, 15:39:29:29 »
Det blir grävning på löpande räkning på fredag, maskinen finns ett par hus bort nu.Jag återkommer med slutpriset när det är klart.
Ska bli kul att äntligen komma igång sommaren är ju redan här.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag