VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Piratfilter?  (läst 7509 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ola

Piratfilter?
« skrivet: januari 30, 2007, 10:29:47:47 »
Hej,

Är det någon här som köpt filter från annat ställe än sin återförsäljare? I USA finns flera ställen som säljer piratfilter och de har hundratals storlekar så man kan hitta just sit filter. Jag tycker nämligen att 7-800 kr för ett ganska enkelt filter känns väldigt dyrt. Knappt halva priset låter rimligare och med bättre priser skulle man ju byta litet oftare...

/Ola

Poolgiganten

Utloggad AsaF

SV: Piratfilter?
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2007, 16:06:11:11 »
Jag har två filter jag växlar mellan så när man gör rent det ena kan man använda det andra. Tycker inte att 800 är särskilt dyrt för ett filter som håller i flera år. Det är ju inte engångsgrejer direkt.

Utloggad PederD

SV: Piratfilter?
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2007, 18:10:58:58 »
Har du inte någon möjlighet att byta till ett sandfilter?
Då slipper du en massa jobb med att skura filter. Kanske tom. billigare för dig i lägnden.

Jag bytte från patron till sandfilter, rena drömmen för mig.

/ Peder
Intex 3,66 x 0,76, Bali sanfilter. 14,4 m2 El Niño solfångare med automatik från Conrad. Separat pump för solfångare.

Utloggad ola

SV: Piratfilter?
« Svar #3 skrivet: juli 21, 2007, 18:35:12:12 »
Sandfilter i ett spa? Tja, varför inte? Har bara aldrig tänkt i de banorna men visst vore det skönt att bara kunna backspola filtret.

Jag köpte piratfilter från England till slut och efter en månads användning nu så känns det som om de fungerar minst lika bra som orginalfiltren. Orginalfiltren håller ett knappt år och för 800 kr tycker jag det känns dyrt. Uppenbarligen gick det ju att göra dem för halva priset inkl. frakt::) Varför betala mer än man måste?

Utloggad PederD

SV: Piratfilter?
« Svar #4 skrivet: juli 21, 2007, 20:50:24:24 »
Sandfilter i ett spa? Tja, varför inte? Har bara aldrig tänkt i de banorna men visst vore det skönt att bara kunna backspola filtret.

Jag köpte piratfilter från England till slut och efter en månads användning nu så känns det som om de fungerar minst lika bra som orginalfiltren. Orginalfiltren håller ett knappt år och för 800 kr tycker jag det känns dyrt. Uppenbarligen gick det ju att göra dem för halva priset inkl. frakt::) Varför betala mer än man måste?

Badade i ett spa igår från Miami Pool, Det var helt underbart!
Blev lite själv sugen på ett spa, är nu uppskrivet på investerings listan.  ;D

/ Peder
Intex 3,66 x 0,76, Bali sanfilter. 14,4 m2 El Niño solfångare med automatik från Conrad. Separat pump för solfångare.

Utloggad zimba

SV: Piratfilter?
« Svar #5 skrivet: juli 26, 2007, 22:00:18:18 »
Hur ofta rengör ni era utomhus SPA och på vilket sätt??  Har ett Coleman Azzagon SPA  C107 på ca 1500 liter  och jag tycker det blir smutsigt fort! Kör med Brom och snabbklor.
Provade med lite YES en gång ...snacka om BUBBELBAD.

 

Utloggad ola

SV: Piratfilter?
« Svar #6 skrivet: juli 27, 2007, 00:13:13:13 »
Brom och så inbyggd ozonrening som huvudrening/desinficering. Tvättar filtret varje eller varannan vecka. Snabbklor och/eller flockningsmedel vid behov. Byter vatten 3-4 ggr per år och skurar då karet med klorinvatten. Viktigaste är dock *duscha innan bad*. Gamla hudceller, hud/hårfett och även schampo/tvålrester smutsar ner mest.

Lägger nog en kvart i veckan på skötseln plus ett par timmar vid vattenbyte.

Utloggad ola

SV: Piratfilter?
« Svar #7 skrivet: juli 28, 2007, 22:18:20:20 »
Jag bytte från patron till sandfilter, rena drömmen för mig.
Vad var det för bad du satte sandfilter i och hur gjorde du? Har precis stått och skrubbat gägg ur mitt filter och känner att det vore rätt skönt att slippa :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan