CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Varning för glasfiberpool från ******  (läst 39735 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #10 skrivet: september 19, 2011, 20:03:44:44 »
Ja det tycks ju inte som om företaget verkar vara inställt på att hjälpa till. I ett sådant läge är det väl bara att hoppas att allt finns ordentligt dokumenterat och sedan koppla in en advokat för att gå till domstol med ärendet. Nu såg jag att ett företag i branschen tydligen gått i konkurs (se en annan tråd) - hoppas det inte var samma företag för då är ju dina chanser att få någon hjälp väldigt små även om du stämmer dem.

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #11 skrivet: september 20, 2011, 09:45:07:07 »
SKÄMS Pool-leverantör!!!  >:(

Visa nu lite professionalism och hjälp Gösta!
Att agera "negativt" ger dig bara sämre rykte och mer negativ publicitet här.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Trollmann

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #12 skrivet: september 20, 2011, 10:09:28:28 »
SKÄMS Pool-leverantör!!!  >:(

Visa nu lite professionalism och hjälp Gösta!
Att agera "negativt" ger dig bara sämre rykte och mer negativ publicitet här.

//Anders

Reklamen har redan gjort resultat. Jag har innan jag såg detta tänkt beställa från denna leverantör, och mina föräldrar också. Nu har jag istället beställt från en annan då en pp-pool. Mina föräldrar kommer att göra likadant. Missade affärer på 500 papp...

Fixat citat: /Admin
« Senast ändrad: september 20, 2011, 11:50:04:04 av Rickard »
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad Tjalle

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #13 skrivet: september 20, 2011, 10:26:41:41 »
För 30-40 år sedan var detta ett vanligt problem på plastbåtar.
Tillverkarna lärde sig detta och nu är det, tror jag, inget problem.
Jag har tolkat det som att problemet är lokalt - dvs ett fåtal blåsor på en begränsad yta.
Det tyder på att tillverkaren missat i tätskiktet på utsidan.

Om du inte får bättre förslag, kan det vara värt att fundera på att gräva ut till området och torka / täta.  Därefter slipa ner blåsan/blåsorna - vid behov "spackla" stommen och lägga på ny gelcoat.

Du låter, med fördel, ett båtreparationsvarv göra jobbet.



Tjalle

Utloggad Tjalle

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #14 skrivet: september 21, 2011, 09:15:52:52 »
Min analys var inte helt korrekt - se:
- epotex.se
alt. Googla: böldpest
alt. Googla: böldpest plastbåtar

Svaret är, emellertid, entydigt: fabrikationsfel!

Det är, bevisligen ett "ursprungsfel" och då gäller Konsumentköplagen under 36 månader dvs oberoende av ev. garantier.

Om det är ett begränsat område, går det, sannolikt att åtgärda på plats - säljaren eller båtreparationsvarv.


Utloggad Trollmann

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #15 skrivet: september 21, 2011, 12:31:56:56 »
Min analys var inte helt korrekt - se:
- epotex.se
alt. Googla: böldpest
alt. Googla: böldpest plastbåtar

Svaret är, emellertid, entydigt: fabrikationsfel!

Det är, bevisligen ett "ursprungsfel" och då gäller Konsumentköplagen under 36 månader dvs oberoende av ev. garantier.

Om det är ett begränsat område, går det, sannolikt att åtgärda på plats - säljaren eller båtreparationsvarv.

Jag tror dock att ifall det är så mycket att pump och anläggning tar skada så är det inte så lokalt att det går att laga.
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad pool09

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #16 skrivet: september 21, 2011, 14:21:42:42 »
Nu när det gått så här långt och vi ser vad denna poolleverantör går för, varför inte skriva ut vem det är och skydda fler? Sådana här skojare ska inte ha några kunder, och förtjänar inte att skyddas!

Utloggad gosta

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #17 skrivet: september 21, 2011, 21:31:25:25 »
Poolleverantören i detta fallet har troligtvis ingen vana från kunder som kräver sin fulla rätt och han inser tyvärr inte vilka svallvågor ett felaktigt agerande kan få då utvecklingen av internetforum såsom facebook, poolforum och liknade nätverk kan nå tiotusentals presumtiva kunder på mycket kort tid. Han verkar inte heller förstå att ett motsatt agerande skulle snabbt kunna ge massor av positiv kredit. Trist att saker och ting skall behöva gå så långt då det inte kostar säljaren några större pengar att lösa situationen på ett för alla fördelaktigt sätt. Har själv tidigare varit i samma sits både som säljare och köpare och mina erfarenheter säger mej att om man drar detta till sin spets så kan det bara gå på ett sätt, sen är det ju bara upp till säljaren själv om han vill hamna på "svarta listan" eller ej. Tiden lär utvisa vilket agerande som är rätt. /Gösta

Utloggad Trollmann

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #18 skrivet: september 21, 2011, 22:16:06:06 »
Det senaste som hänt i denna såpa är att ett utlovat rabatterat prisförslag med poolen monterad som skulle komma från säljaren, helt uteblev. Då man kontaktade säljaren uppgav denne att han ångrat sig och inte längre står för vad han tidigare utlovat vid telefonsamtal, anledningen till detta var att han sett att det fanns uppgifter om vad som hänt på detta PoolForum. Då man påtalade att detta agerande inte var god PR för företaget, kom svaret att de sålde mycket pooler och det kunde ju innebära lång leveranstid på den nya poolen. Så mycket för en förhandlingslösning i ärendet./Gösta

Lider med dig. Argumentet att du inte längre har rätt till ersättning pga publicitet är ju minst sagt ointelligent på försäljaren. Kan vara bra att man inte kan förtala ett företag, endast personer.

Det skall inte heller spela någon roll vem som monterat, ifall du gjort det, eller haft någon annan som gjort det. Bara det är gjort enligt tillverkarens beskrivning. Ifall det finns en manual för montage så bör allt annat som säljaren öser ut sig vara ogiltigt.

Jag har reklamerat stepkit där jag själv monterade. Snacka om service eftersom det kom 2 killar inom en månad och bytte alla steg. Jag hade option att göra det själv men då skulle jag också få betalt för att jag monterade. Snacka om SERVICE!!

Hoppas det löser sig för dig, jag skulle inte vänta en sekund utan dra detta rättsligt. Du har väntat länge nog.
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad Tjalle

SV: Varning för glasfiberpool från ******
« Svar #19 skrivet: september 22, 2011, 09:18:42:42 »
Jag har svårt att tro att "lossryckta delar av blåsor" skulle kunna ge skador på pumpen - det finns grovfilter både i ytvattenrenaren och pumpen, som borde stoppa så stora "plastbitar", som skulle kunna ge skador på pumphjulet.

 Det finns "insatspåsar", som kan stoppas i ytvattenrenarens grovfilter, som ytterligare minskar risker för pumphjul och att få igensatt filter - måste dock "tömmas" efter behov.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag