CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: facebookgrupp?  (läst 7050 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: facebookgrupp?
« Svar #10 skrivet: april 25, 2014, 21:47:07:07 »
Hej! Då jag har lite svårt att lägga in bilder och annat på forumet...
Då jag vill ha kontroll över mina bilder så har jag aldrig laddat upp någon till forumet. Jag har mina på min "hemsida" (yta där jag kan spara saker för webben) och sedan länkar jag till dem.

(img]http://www.abc.se/~eny/poolforum/140425_rordragning.jpg[/img)

Så här fungerar en länk till en bild. Om man ändrar till hakparenteser i stället för vanliga parenteser så kommer det visas en bild i stället. Bilden nedan är den ovan.


/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Poolgiganten

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: facebookgrupp?
« Svar #11 skrivet: april 25, 2014, 22:16:14:14 »
oj, jag ber om ursäkt! Det var inte min mening att trampa någon på tårna eller så. Jag är med i flera grupper på fb och tycker att det är ett trevligt forum men nackdelen är som någon sa att alla ämnen hamnar under samma sida. Här är det mer uppdelat, vilket oftast är en fördel! Fördelen med fb är att det är lättillgängligt för många som redan är där. Jag vill inte konkurrera med detta forum som hjälpt mig mycket, utan såg det som en ide att komplettera. Ber som sagt om ursäkt och hoppas att ingen kände sig påhoppad eller så.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: facebookgrupp?
« Svar #12 skrivet: april 25, 2014, 22:58:02:02 »
I mina ögon behöver du absolut inte be om ursäkt, det var en berättigad fråga och jag tycker att svaren har varit sansade och sakliga.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Stroker

SV: facebookgrupp?
« Svar #13 skrivet: april 26, 2014, 21:55:11:11 »
jag har varit husvagnsägare fram till igår och Hobby har en sida lik denna. Det startades för ett tag sedan en facebooksida och där ser man verkligen nackdelen med en typ forumsida på FB. Inga sökfunktioner fram för allt samt att infon spreds på två ställen. jag tappade faktiskt lusten att vara uppdaterad efter facebooks inträde. Det är ju två helt skilda världar. PÅ facebook klappar man varandra på ryggen och visar hur duktig eller klantig eller vad man nu är för en människotyp, de flesta tycka vara Gillajunkies och jag var inte bättre ett tag, Så som en ren hjälp och rådsida som denna och andra liknande sidor är blir inte bra när det blandas ihop med FB.... tycker jag alltså.. Att man skulle kunna, som i ett annat forum jag är med i, ha knapp att "tacka" för bra info är trevligt och iofs i samm anda som gillagrejen, Ett annat forum , tror det är hembyggarna eller vad det nu heter jag är med i har både "tumbs up och tumme ner knapp.. det klart bästa anser jag..
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: facebookgrupp?
« Svar #14 skrivet: maj 03, 2014, 16:46:35:35 »
Jag håller inte riktigt med om att en Facebookgrupp är en konkurrent till ett forum... Du har inte kategorier och trådar i en FB-grupp utan allt hamnar i samma tråd och kommentarer är just till för kommentarer och inte långa svar på frågor.
En FB-grupp fyller väl mer syftet att "locka" användare till detta forum som jag ser det. I en FB-grupp kommer det troligen att postas mer bilder och kommentarer om utrustning, färdiga bilder och kanske tips på kampanjer, etc.
Det är ju också upp till ägaren av gruppen att styra diskussioner till forumet om det skulle råka bli några...


Jag ser det som ett komplement och en reklampelare!
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag