CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Blekt liner  (läst 761 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimbo

Blekt liner
« skrivet: maj 07, 2021, 22:04:17:17 »
Hej

Vår mosaik liner har blekts på trappstegen och nu vägrar poolfirman svara eller ringa tillbaka. Vad kan det bero på och vad gör man för att få poolfirman att rätta till det. Det är inom garantitiden och dessutom sprack den i svetsningen redan under första året.

Blekningen beror inte på felaktig kemi då vi har automatisk dosering.

Poolgiganten

Utloggad ByggaNytt

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 540
  • Total likes: 103
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
SV: Blekt liner
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2021, 12:11:23:23 »
Jag ser också en tydlig blekning av en platssvetsad mosaiklinern i vår hörntrappa på de översta stegen efter 5 års användning. Sen ska ju naturligtvis inte linern spricka men just solblekning är nog tyvärr helt normalt. Vi har också automatisk kemdosering sedan start via Minimaster så vattnet har alltid varit bra.
4,5*6,75 Thermopool, gjuten hörntrappa & svetsad liner (Alkorplan3000 Persia Black).
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas & sandfilter Pahlens 525.
Värme: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster & UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

SPA: Caldera Niagara med FreshWater Salt System.

https://familjenlindstrom.se/

Utloggad kenta2

SV: Blekt liner
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2021, 12:56:22:22 »
Har ni utblåsen måhända placerade i närheten av trappan?

Det har ju varit vanligt med utblås på var sin långsida vid trappan. Det kan ju då vara relativt kort avstånd mellan utblås och trappsteg nedanför, dvs en liten yta för poolkem att landa i samt dessutom att det blir lite som virvlar in mot kortändan.

Ofta lägger man numera tydligen utblåsen i den djupa delen för maximal spridning och skimmern i trappändan för att minimera risk för blekt trappa.

Det kanske kan vara annan orsak, jag tar bara upp en insikt jag fått till mig av person i branschen och har inte någon djupare sakkunskap om det.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag