CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kopplingar  (läst 531 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan75

  • Gäst
Johan75
Kopplingar
« skrivet: augusti 28, 2020, 09:54:23:23 »
Hej håller på att koppla tänkte att inloppen skulle komma mot varandra och inte som på bild ned hur löser man detta
Med vänlig hälsning,
Johan Cederhag

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Kopplingar
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2020, 11:14:05:05 »
Hej Johan!
Vet inte om jag är helt med på din fråga om jag ska vara ärlig.
Som jag tolkar dig vill du att böjarna ska peka mot varandra, sen sitter det ett t-rör i mitten som du drar röret från teknikrummet?

I det läget behöver du endast ta bort den (i bild) högra kopplingen och tar bort den gängtejp som du har satt där sen sätter du på ny gängtejp. som jag lokar dig verkar du har gängar kopplingen i botten, det säger mig att du antagligen har för lite gängtejp så den kopplingen som sitter kommer ändå antagligen läcka. så lägg på ny gängtejp gärna lite mer än senast och skruva på kopplingen igen dock inte ända in så är det bara att du stannar när den pekar mot din andra vinkel.

mitt tips till dig är att du även klamrar rören så att de inte rör sig när det kommer vikt i form av vatten i rören eller om du återfyller. detta är en punkt som många slarvar med och som ofta skapar problem sen för att rör börjar läcka när marken sätter sig
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag